اعزام دو ناوچه نظامی روسی مسلح به موشک های کروز به مدیترانه

یک منبع آگاه در نیروی دریایی روسیه از برنامه ارتش این کشور برای استقرار دو ناوچه «گریگوروویچ» و «اشن» که هر دو به موشک های کروز «کالیبر - ان کی» مسلح هستند، در دریای مدیترانه خبر داد.  

به گزارش مشرق به نقل از تاس، یک منبع آگاه در نیروی دریایی روسیه از برنامه ارتش این کشور برای استقرار دو ناوچه «گریگوروویچ» و «اشن» که هر دو به موشک‌های کروز «کالیبر - ان کی» مسلح هستند، در دریای مدیترانه خبر داد.

این مقام آگاه در این خصوص گفت: دو ناوچه «گریگوروویچ» و «اشن» در حال آماده شدن برای حرکت از بندر سواستاپول (شبه جزیره کریمه) و استقرار در دریای مدیترانه به عنوان بخشی از برنامه ارتش روسیه هستند.

لازم به ذکر است روسیه در سال گذشته میلادی نیز ناوچه «ماکاروف» و گریگوروویچ را در دریای مدیترانه مستقر کرد که ماکاروف قرار است برای انجام تعمیرات به کارخانه تعمیرات کشتی بندر سواستاپول متقل شود.

بسیاری از کشورهای اروپایی اقدامات ماه‌های اخیر روسیه برای اعزام کشتی‌های نظامی خود به دو دریای مدیترانه و سیاه را تحریک آمیز و تهدیدی علیه اعضای ناتو در این دو دریا دانسته‌اند؛ اتهامی که روسیه همواره آن را رد کرده و هدف از این اقدام خود را تامین امنیت دو دریای مذکور و نیروهای نظامی مستقر خود در منطقه اعلام کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس