کد خبر 1284459
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
واژگونی ۲ خودرو سواری در کرمان با ۲۴ مصدوم

واژگونی تنها ۲ خودرو سواری در شمال استان کرمان ۲۴ مصدوم داشت؛ این خودروها حامل اتباع بیگانه غیرمجاز بودند که در هر خودرو ۱۵ تن یا بیشتر را جا می‌دهند.

به گزارش مشرق، محل این حوادث جاده انار- یزد در شمال استان کرمان و زمان آن شامگاه دوشنبه اعلام شد.

صبح امروز از این حوادث مطلع شد با مسئولان اورژانس تماس گرفت و جزییات بیشتر را پیگیری کرد؛ رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرد حادثه نخست ساعت ۲۲:۳۰ در ۲۰ کیلومتری محور انار - یزد ۱۳ مصدوم داشت.

به گفته دکتر محمدرضا حسینی زینلی در حادثه دوم نیز که ساعت ۲۳:۲۰ در ۱۰ کیلومتری همان محور به اورژانس اعلام شد ۱۱ مصدوم از طریق سه آمبولانس به مراکز درمانی انار انتقال یافتند.

وی افزود: برخی مصدومان این حادثه به بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان نیز انتقال یافتند.

هزینه هایی که به سیستم بهداشت تحمیل می شود

رئیس مرکز اوژانس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه این محور در کشور بیشترین حوادث واژگونی خودروهای حامل اتباع بیگانه را به خود می بیند که خطرات و مشکلات مختلفی به همراه دارد تاکید کرد: اتباع بیگانه برای رفتن به پایتخت و شهرستان های دیگر کشور از این مسیر به صورت قاچاقی تردد دارند.

وی توضیح داد: از آنجاکه سرعت خودروهای حامل این اتباع بیگانه غیرمجاز زیاد و تعداد افرادی که با آنها حمل می شوند نیز در هر خودرو بیش از ۱۵ نفر است، آمار حوادث آنها و مصدومان نیز قابل توجه است.

حسینی زینلی تصریح کرد: این وضعیت در حالی است که از اعتبارات دولتی و بیت المال برای حضور عوامل اورژانس، تجهیزات مورد نیاز و نیز مداوای اتباع بیگانه غیرمجاز در مراکز درمانی هزینه می شود و باتوجه به تعداد حوادث و مصدومان میزان قابل توجهی از اعتبار را شامل و بر سیستم بهداشت و درمان تحمیل می شود.

وی افزود: اتباع بیگانه زیرپوشش بیمه نیستند و معمولا وقتی وارد کشور می شوند چون تازه وارد به ایران هستند هزینه درمان هم ندارند که پرداخت کنند.

حسینی زینلی با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان مثل گذشته با نگاه بشردوستانه هرکاری برای درمان این مصدومان نیاز باشد را انجام می دهند اظهارکرد: اما صرفنظر از هزینه هایی که این پدیده به سیستم بهداشت و درمان کشور بار می کند، احتمال داشتن بیماری های کنترل نشده این اتباع غیرمجاز و شیوع آنها نیز وجود دارد که باید مراقبت های لازم اتخاذ شود.
شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    مانور ماشین های قاچاق بر توی اتوبان قم تماشاییه از همه جالب تر اینه که ظاهر این خودرو ها از نظر ارتفاع کمکهای عقب و پلاک ها که عمدتا 64 یا 74 یا 84 هست و خیلی راحت با سرعت خیلی بالا و لایی کشی تو اتوبان مرونن و هیچ کس جلو دارشون نیست تابلو که با حق حساب رد میشن وگر نه هیچ کاری نداره پلیس یه جا جاده رو ببنده و 2 یا 3 بار طرح بذاره چندتا رو بگیره دیگه جرات نمیکنن قاچاق ببرن گیت عوارضی رو مثل آب خوردن رد میشن؟؟؟؟؟!!!!!! بیشتر تصادفای اتوبان قم به دلیل لایی کشی همیناست پلیس هم کامل میدونه ولی ......... خدا داند داستان چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس