افغانستان

وزیر خارجه دولت موقت طالبان امروز در سخنانی با اعلام دیدار فردای مقامات اتحادیه اروپا و نمایندگانی از این گروه گفت: دیکته کردن کشورهای خارجی به افغانستان نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش مشرق، «امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان امروز دوشنبه در سخنانی خواستار تعهد طرف‌ها به توافق دوحه شد و اعلام کرد که اجرای آن می‌تواند مانع از وقوع مشکلات بسیاری شود.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در ادامه سخنانش گفت: دیکته کردن کشورهای خارجی به افغانستان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، «امیر خان متقی» در سخنان خود دراین باره ادامه داد: به یک دولت مستقل بدون دخالت از سوی هر کشور خارجی دست یافته ایم. ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و انتظار رفتار مشابهی را نیز از سوی دیگران داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: خواستار روابط متوازن با همه کشورها و روابط خوب با همسایگانمان هستیم. ما به روابط مثبتی با اروپا تمایل داریم و نمی خواهیم آنها با حجم انبوهی از مهاجران افغان مواجه شوند.

این مقام طالبان در ادامه افزود: ما می توانیم با داعش مبارزه کنیم و این موضوعی است که در گذشته در آن موفق بودیم. جامعه جهانی اکنون باید ابتکار عمل را در دست گرفته و به افغانستان کمک کند. در دوحه قطر نشست هایی را با نمایندگانی از آمریکا و سایر کشورها داشتیم و امیدواریم که نتایج خوبی از آنها حاصل شود.

متقی تصریح کرد: مایه شرم و خجالت آمریکا است که دارایی های افغانستان را مسدود کرده است. واشنگتن باید اموال افغانستان را آزاد کند.

وی ادامه داد: ما نمی خواستیم به این نحو وارد کابل شویم؛ اما رییس جمهور (اشرف غنی) فرار کرد و خلاء قدرت در کشور ایجاد شد. در دولت آینده افغانستان، همه گروه ها حضور خواهند داشت.

در همین رابطه، حساب کاربری خبرگزاری فرانسه نیز درباره سخنان وی نوشت: فردا سه شنبه هیأتی از طالبان با نمایندگانی از اتحادیه اروپا دیدار می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس