تمدید تحریم های ۱۷ شخص حقیقی و حقوقی در رابطه با تسلیحات شیمیایی

شورای اروپا با انتشار بیانیه ای از تمدید تحریم های ۱۷ شخص حقیقی و حقوقی از جمله دو شهروند روسیه در ارتباط با اشاعه تسلیحات شیمیایی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، شورای اروپا از تصمیم بروکسل برای تمدید اقدامات محدود کننده فعالیت های مربوط به اشاعه تسلیحات شیمیایی برای یک سال دیگر و تا تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ خبر داده که گفته می شود افراد مظنون به دست داشتن در اشاعه این نوع تسلیحات، از جمله دو شهروند روسیه که پیشتر تحت تحریم های بروکسل قرار داشتند نیز همچنان تا زمان ذکر شده تحت تحریم قرار خواهند داشت.

در بیانیه این شورا که به همین مناسبت صادر شده آمده است: این شورا امروز تصمیم گرفت اقدامات محدود کننده علیه گسترش و استفاده از سلاح های شیمیایی را برای یک سال دیگر تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲ تمدید کند. رژیم تحریم های کنونی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ به منظور هدف قرار دادن اشخاص حقیقی و حقوقی که مستقیماً مسئول توسعه و استفاده از مواد شیمیایی هستند وضع شد.

در این بیانیه همچنین به این نکته اشاره شده که این اقدامات محدود کننده در حال حاضر ۱۵ نفر و دو نهاد را تحت تاثیر قرار داده اند. گفته می شود این افراد با استفاده تسلیحات شیمیایی در سوریه و سالزبری در ارتباط بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس