کد خبر 1283443
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
رونمایی از خدمات هوشمند جدید پلیس

در مراسمی که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته ناجا در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد برخی از خدمات هوشمند و جدید نیروی انتظامی با حضور فرمانده ناجا و وزیر ارتباطات رونمایی شد.

به گزارش مشرق، این خدمات در محورهای کلی صدور پروانه کسب و کار الکترونیک اماکن و اصناف، گشت هوشمند انتظامی، توسعه تبادل الکترونیک پرونده های قضایی با قوه قضائیه، تحقیق غیرحضوری و تصویری آنلاین از متهمان و خدمات جدید در نرم افزار پلیس من قرار دارد.

در حوزه خدمات جدیدی که به نرم افزار پلیس من اضافه شده است مواردی چون توسعه سامانه شماره گذاری اینترنتی خودرو، ثبت و رصد اینترنتی گذرنامه، سامانه ترخیص اینترنتی خودرو، ثبت فقدان گذرنامه، سامانه ثبت سرقت وسایل نقلیه، استعلام وسایل نقلیه مکشوفه، استعلام وضعیت پرونده های انتظامی، سامانه ثبت نام و آزمون اینترنتی آئین نامه رانندگی و استعلام وضعیت پرونده های انتظامی قرار دارد. این خدمات از امروز در لیست خدمات جدید نرم افزار پلیس من قرار گرفته و کاربران می توانند با مراجعه به آن این خدمات را دریافت کنند.

در حوزه توسعه تبادل الکترونیکی پرونده با دستگاه قضا نیز اقداماتی انجام شده و تحقیق غیر حضوری و برخط از متهمان نیز اجرایی شده که به زودی با برنامه ریزی های انجام شده و بنابر اعلام مسئولان ناجا در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

همچنین در حوزه گشت هوشمند انتظامی نیز امروز از نرم افزاری رونمایی شد که بر اساس آن امکان پایش جغرافیای جرم و رصد آنلاین نیروهای گشتی را فراهم کرده است. این سامانه قابلیت ثبت بیشترین محل وقوع جرم، فراوانی انواع جرم، میزان تردد گشتی ها و ... را دارا بوده و این امکان را برای پلیس ایجاد می کند تا در صورت وقوع هر نوع حادثه یا موضوعی که نیاز به مداخله پلیس باشد نزدیکترین نیروی گشتی را بر حسب موقعیت یابی مکانی به محل اعزام کند.

با استفاده از این سامانه می توان زمان حضور نیروهای ۱۱۰ در محل را نیز کاهش داد و لیست سوابق و اقدامات انتظامی مربوط در آن مناطق را نیز رصد کرد.

بسیاری از این خدمات هوشمند از امروز رسما آغاز به فعالیت کرده و برخی دیگر از آنها نیز  پس از طی کردن مراحل آزمایشی و اولیه به زودی اجرایی خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس