لایحه بودجه ۱۴۰۱ موضوع بحث جلسه غیرعلنی مجلس بود

رئیس مجلس گفت: با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی، مباحثی در مورد بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن ماه ربیع، ماه رحمت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را به تمامی مردم عزیز ایران و مسلمین جهان تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: در ابتدای این ماه که آن را ماه رحمت مسلمین می‌دانیم، متأسفانه شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد صیدآباد شهر قندوز، قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمام برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ قالیباف: به‌دنبال تثبیت قیمت کالاهای اساسی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنم. مسئولان کشور افغانستان موظف به تأمین امنیت یکایک مردم این کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف‌بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث اتخاذ کنند.

قالیباف اظهار داشت: فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود. سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تأکید بر اتحاد ملل مسلمان، مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تأمین کنند.

وی افزود: لازم است به دو زلزله در منطقه بازفت کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان اشاره کنم. این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی حاکی از آن است که حدود ۸۰۰ منزل مسکونی آسیب جدی دیده و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شدند.

بیشتر بخوانید:

توضیح قالیباف درباره جلسه غیرعلنی مجلس

قالیباف اظهار داشت: در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده است. با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم با مشکلات معیشتی روبرو بودند و در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تأمین مایحتاج آنها ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن راه‌های عشایر رسیدگی کند و گزارش آن را به نمایندگان ارائه نماید. کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و متوقف نشدن تحصیل در روستاهای زلزله‌زده یقین حاصل کند.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جلسه امروز رأس ساعت ۸:۳۰ صبح تا این ساعت ادامه داشته و با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مباحثی در مورد بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد.

قالیباف تصریح کرد: همکاران ما در کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان موضوعاتی را در این خصوص مطرح کردند که ان‌شاءالله مورد توجه و اثر باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا مدیران دولت انحصار ایجاد می کنند؟ چرا برای گرفتن هر مجوزی برای کسب وکار ماه ها وشاید سال ها دوندگی کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس