صنعاء: تحریم‌های خفقان آور آمریکا جنایتی بی‌وقفه علیه ملت یمن است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت پنجمین سالروز جنایت ائتلاف سعودی در حمله هوایی خونبار به مجلس عزاداری صنعاء تاکید کرد، ارتکاب این جنایات تحت فرماندهی آمریکاست، همان طور که تحریم‌های خفقان آور آمریکا، جرم مستمر آن علیه ملت یمن است.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی نطقی به مناسبت پنجمن سالروز جنایت ائتلاف سعودی در بمباران الصاله الکبری در صنعاء این جنایت را فاجعه بزرگ توصیف کرد.

به گزارش المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی در اکتبر ۲۰۱۶ با بمباران سال برگزاری مجلس عزاداری معروف به «الصاله الکبری» در صنعا، بیش از ۴۰ یمنی را به شهادت رساند و دست‌کم ۷۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

المشاط گفت: جنایت الصاله الکبری یکی از فجیع‌ترین جنایاتی است که ائتلاف سعودی علیه مردم مسلمان یمن مرتکب شده است و پلیدی این جنایت به حدی بود که آمریکایی‌ها را در تنگنا قرار داد و مزدورانش را وادار کرد که این جنایت را انکار کنند.

وی افزود:  با این وجود فرماندهی اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی به فرماندهی آمریکا همواره به دنبال هدف گرفتن تجمع‌های بزرگ غیرنظامیان بوده‌اند؛ زیرا تجاوز ائتلاف سعودی همه فرزندان ملت یمن را بدون هیچ استثنایی هدف گرفته و فجیع‌ترین جنایات را علیه آنها در خانه‌هایشان در مراسم عروسی، بازارها، مساجد و بیمارستان مرتکب شده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ائتلاف سعودی به فرماندهی آمریکا به ارتکاب جرایم کشتار جمعی و کشتار هر چه بیش‌تر زنان، مردان و کودکان عادت کرده است و جامعه یمن از همه اقشار و مناطق آن را هدف موشک‌ها و سلاح های آمریکایی قرار داده است.

المشاط گفت: جرایم ائتلاف سعودی به فرماندهی آمریکا با لغو حضور تیم کارشناسان محو نخواهد شد؛ زیرا هر وجب از خاک یمن شاهد بر این جرایم است و با گذر زمان از خاطره‌ها نخواهد رفت.

وی همچنین در پایان سخنان خود تاکید کرد: محاصره حفقان آور آمریکا علیه ملت یمن جنایت مستمر شمرده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس