دیدار فرماندهان لبنانی و صهیونیستی در مقر سازمان ملل

فرماندهان نظامی ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی برای دومین بار در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در خط مرزی لبنان و سرزمین اشغالی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، «استیفانو دی کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان و سرزمین اشغالی امروز (شنبه) از دومین دیدار مقامات ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی در مقر این نیروها در منطقه «رأس الناقوره» خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک، او در این نشست که با هدف گفت‌وگو برای کاهش تنش‌های مرزی صورت گرفت، خطاب به فرماندهان لبنانی و صهیونیستی گفت که تنش به وجود آمده در ماه آگوست (اشاره به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خاک لبنان و پاسخ موشکی حزب‌الله) تأثیرات خطرناکی بر آتش‌بس در خطوط مرزی داشت و می‌بایست اتفاقاتی که در روزهای چهارم تا ششم آگوست رخ داد، به یک رویه تبدیل نشود.

او تأکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل همچنان از ساز و کار حضور نیروهای حافظ صلح و دیدارهای سه جانبه برای تسهیل هماهنگی‌ها و کاهش تنش و افزایش ثبات در طول خطوط مرزی و اعتمادسازی حمایت می‌کند.

در این دیدار سه جانبه، وضعیت خطوط مرزی و تجاوزات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی و دیگر مسائلی که ذیل وظایف نیروهای حافظ صلح تعریف می‌شود، بررسی شد و «استیفانو دی کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در مرز لبنان و سرزمین اشغالی از فرماندهان لبنانی و صهیونیستی خواست تا راه‌حلی برای مسائل مورد اختلاف پیدا کنند. او مدعی شد که این مسائل می تواند از طریق ساز و کار ارتباط مستمر و هماهنگی‌ها تا حدودی حل شود.

  «استیفانو دی کول» با تأکید بر قطعنامه ۲۵۹۱ شورای امنیت سازمان ملل گفت که نیاز است تا در راستای این قطعنامه به مسائل بر زمین مانده در خطوط مرزی لبنان و سرزمین اشغالی رسیدگی شود.

این نشست در حالی برگزار شد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل تاکنون هیچ یک از تجاوزات دریایی، زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی را به لبنان محکوم نکرده است و این تجاوزات مستمر ادامه دارد.

دوشنبه هفته پیش آخرین مورد از این نوع تجاوزات بود و ارتش لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو جنگنده متعلق به دشمن اسرائیلی، در آسمان لبنان از فراز دریا در غرب منطقه شکا به سوی جنوب تا شهرک الناقوره  پرواز کردند و پس از ۲۵ دقیقه گشت زنی آسمان لبنان را ترک کردند.

ارتش لبنان اعلام کرده بود که موضوع این نقض حاکمیت حریم هوایی لبنان با هماهنگی نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) دنبال می‌شود.

طبق اعلام ارتش لبنان در همین تاریخ و در ساعت ۹:۱۴ یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی آب‌های منطقه‌ای لبنان را در مقابل «رأس الناقوره» به مدت ۱۱ دقیقه و به مسافتی حدود ۱۸۵ متر نقض کرده بود.

بنابراین با ادامه یافتن این تجاوزات به نظر می‌رسد که نیروهای حافظ صلح در انجام مأموریت خود تاکنون موفق نبوده‌اند.

این نیروها بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این سازمان که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی قوای رژیم اسرائیل از لبنان را تأیید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

اولین گروه از نیروهای یونیفل در ۲۳ مارس ۱۹۷۸ وارد منطقه شدند. اعزام این نیروها بخشی از عملیات حافظ صلح سازمان ملل در منطقه بود، اما علیرغم این مسئله نیروهای ارتش صهیونیستی کماکان به تجاوزات خود ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بینام IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    سازمان ملل حق کش آرین سازمان جهان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس