انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| برتری هلند، کرواسی و روسیه مقابل رقبا/ آلمان از شکست به پیروزی رسید

تیم‌های ملی هلند و کرواسی با شکست حریفان خود، به ترتیب صدرنشین جداول گروه‌های G و H انتخابی جام جهانی قطر در قاره سبز شدند.

به گزارش مشرق، مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، جمعه شب با برگزاری دیدارهای گروه‌های H ،G ،E و J پیگیری شد.

در گروه E، جمهوری چک مقابل ولز به تساوی ۲ - ۲ رسید. جاکوب پسک در دقیقه ۳۸ و آرون رمزی (گل به خودی) در دقیقه ۴۹ گل‌های جمهوری چک را به ثمر رساندند و رمزی در دقیقه ۳۶ و دنیل جیمز در دقیقه ۶۹ برای ولز گلزنی کردند. استونی هم با ۲ گل اریک سورگا در دقیقه ۵۸ و سرگئی زنیوف در دقیقه ۳+۹۰ بر بلاروس غلبه کرد. بلژیک با ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه ایستاده و جمهوری چک و ولز با هشت امتیاز، در رده‌های دوم و سوم گروه E قرار دارند.

در گروه G، هلند میهمان لتونی بود و با تک گل داوی کلاسن در دقیقه ۱۹ به برتری رسید تا با ۱۶ امتیاز؛ صدرنشین گروه بماند. تقابل ترکیه و نروژ هم به تساوی یک - یک انجامید. محمد آکتورکوغلو در دقیقه ۶ برای ترکیه و کریستیان تورستوت در دقیقه ۴۱ برای نروژ گلزنی کردند. مونته‌نگرو هم با نتیجه ۳ بر صفر بر جبل‌الطارق غلبه کرد. آدام ماروسیچ در دقیقه ۷ و فاتوس بچیرای در دقایق ۴۴ (از روی نقطه پنالتی) و ۶۸، دروازه جبل‌الطارق را گشودند.

کرواسی نیز با پیروزی ۳ بر صفر مقابل قبرس، با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر از روسیه، در صدر جدول گروه H جای گرفت. ایوان پریشیچ در دقیقه ۲+۴۵، جوسکو گواردیول در دقیقه ۸۰ و مارکو لیوایا در دقیقه ۲+۹۰ برای نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ گلزنی کردند. روسیه هم به لطف گل به خودی اشکرینیار در دقیقه ۲۴ از سد اسلواکی گذشت. اسلوونی هم با نتیجه ۴ بر صفر برابر مالت به برتری رسید و با ۱۰ امتیاز، جایگاه سوم جدول گروه H را از آن خود کرد.

جمعه شب همچنین آلمان با نتیجه ۲ بر یک بر رومانی غلبه کرد. رومانی با تنها گل یانیس هاجی در دقیقه ۹ از میزبان خود پیش افتاد و پیروز به رختکن رفت. مانشافت اما با گلزنی سرژ گنابری در دقیقه ۵۲ و توماس مولر در دقیقه ۸۱ به برتری رسید و صدر جدول گروه J را حفظ کرد. مقدونیه شمالی هم با نتیجه ۴ بر صفر، لیختن‌اشتاین را در هم کوبید و در رتبه دوم جدول گروه ایستاد و تقابل ایسلند و ارمنستان، با تساوی یک - یک به پایان رسید.

امشب (شنبه) دیدارهای سایر گروه‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره سبز برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    چقد این ترکیه ترم انگیزه. نمیاد داخل کشورای اسیایی که راحت بره جام جهانی. میره کفش اروپایی ها رو جفت میکنه کهفقط بگن اروپاییه. ارمنستان و اذربایجانم که فقط باید خندید بهشون که رفتن توی اروپا بازی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس