فتنه88

برخی فعالان اصلاح‌طلب اصرار دارند که قرار است به بهانه مشکلات اقتصادی، شاهد اعتراض خیابانی در دولت سیزدهم باشیم. این "اصرارهای القاگر" در صورت سکوت خواص می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"اعتراض خیابانی" در دولت رئیسی!؟

"ایران یا آمریکا"، چه کسی رابطه را قطع کرد!؟ / تنها ماندن وزیر کشور میان مهاجمان

خانم آذر منصوری، از تحریم‌گران انتخابات و قائم مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: کسری بودجه، تورم، رکود و تحریم در کنار بحران کرونا و مجموعه‌ای از بحران‌های اجتماعی چالش‌هایی هستند که پیش روی کشور وجود دارند.  آنچه که در چنین وضعیتی قابل پیش‌بینی است، شکل‌گیری اعتراضاتی است که مصادیق آن را در اعتراضات معیشتی معلمان و کارگران می‌بینیم.

او می‌افزاید: طبعا اگر اقتصاد ایران نتواند از این وضعیت خارج شود، روز بروز فشار بر اقشار کم برخوردار بیشتر خواهد شد و خط فقر افزایش پیدا خواهد کرد، سفره‌های مردم کوچکتر خواهد شد و زمینه پیدایش اعتراضات نیز طبعا با تداوم این وضعیت افزایش پیدا خواهد کرد!

خانم منصوری همچنین در اظهارات خود می‌گوید: دولت با چند چالش و یا بهتر بگویم ابرچالش در کشور مواجه است و اگر نتواند با درایت و واقع‌نگری از این چالش‌ها عبور کند، روز به روز بر دامنه اعتراضات افزوده خواهد شد.[۱]

*آنچه خانم منصوری از تورم و کرونا و کسری بودجه و غیره و با عنوان من‌درآوردی "ابر چالش" نام برده‌اند؛ هرگز یک مسئله غامض نیست و کم و زیاد آن در تمام دیگر کشورهای جهان نیز وجود دارد.

دولت سیزدهم نیز دولتی مثل همه دیگر دولت‌هاست که نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد.

اینکه تقلا کنیم این فضای طبیعی را به سمت بحران سوق دهیم و دائما از اعتراض خیابانی و ادامه یافتن آبان ۹۸ حرف بزنیم؛ البته هرگز یک اقدام بخردانه نیست. اگر از سر بدخواهی و تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" نباشد!

پیش از این، برخی رجال اصلاح‌طلب نیز از وقوع اعتراض خیابانی در دولت جدید خبر داده‌اند. [۲]

این نشانه‌ها بیانگر آنست که فرماندهان فتنه آینده همچنان در فکر تکرار "آبان ۹۸" هستند فلذا هر تجمعی که در دولت سیزدهم شکل بگیرد؛ در آشپزخانه همینان ساخته و پرداخته شده است.

دقت شود که راه حل مشکلات کشور و گرانی‌ها نیز رأی خوب، صبر، توجه به راهکارهای نخبگانی، نظارت دولت و قوه قضائیه بر قیمت‌ها و ورود دلسوزان کشور به مسئله لزوم اجرای راه حل های اصولی در این باره است.

و گرنه پر واضح است که هرگونه تنش امنیتی در داخل کشور موجب عمیق شدن مشکلات اقتصادی مردم می‌شود.

***

"وحیدی به کری‌خوانی و مبالغه عادت دارد! "

تنها ماندن وزیر کشور میان مهاجمان

"ایران یا آمریکا"، چه کسی رابطه را قطع کرد!؟ / تنها ماندن وزیر کشور میان مهاجمان

احمد وحیدی، وزیر کشور، به تازگی در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل، طی سخنانی گفت: الگوی حکمرانی که جمهوری اسلامی ایران به دنیا عرضه کرده، الگوی بی‌نظیری است که در هیچ جای دنیا نظیر و شبیه آن را نمی‌توان پیدا کرد.

به گزارش مهر، او می‌افزاید: این الگو مورد توجه تمامی اندیشمندان و متفکران قرار گرفته به طوری که با تکیه بر سه اصل عدالت، صداقت و صلاحیت؛ جمهوری اسلامی ایران امروز بیرق مبارزه با استکبار و استبداد را در دنیا برافراشته است.

وزیر کشور تصریح می‌کند: الگویی که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار برافراشته الگویی بر معیار و ملاک ارزش‌های دینی و الهی است. [۳]

این اظهارات وزیر کشور در دفاع از مثبتات کشور اما با واکنش تند یک تریبون اصلاح‌طلب مواجه شده است!

فردی به نام سلمان موسوی طی یادداشتی که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، درباره سخنان وزیر کشور نوشته است:

"با روی کار آمدن دولت رئیسی مجددا شاهد ظهور و حضور ادبیاتی بی محتوا و تهی از شاخص های توسعه و عاری از فکت و واقعیت های موجود در ساختار سیاسی و اقتصادی دولتمردان هستیم، با اوج گرفتن احمدینژادیسم در سپهر سیاسی ایران شاهد برساخت های متوهمانه و گاهی مضحک از سوی رئیس جمهور و اطرافیانش مبنی بر مدیریت جهانی و استقبال و درخواست دیگر کشورها برای الگوبرداری از مدیریت حاکم بر جمهوری اسلامی برای برون رفت از بحران ها و معضلات حکمرانی بودیم، که همواره مورد استهزا و تمسخر رسانه های بین المللی و کارشناسان داخلی قرار گرفت.

متاسفانه با روی کار آمدن دولت رئیسی شاهد حیات دوباره همان سبک و سیاق عوام پسندانه اما با چاشنی قلدرمآبانه‌تری هستیم، که با چینش نظامیان و پر رنگ تر شدن حضورشان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی بیش از پیش با این پدیده رو برو خواهیم شد.

سردار وحیدی وزیر کشور در مصاحبه ای، حکمرانی در ایران را مطلوب و مورد توجه دیگر کشورهای جهان و الگو برداری از این نوع حکمرانی را در عرصه های بین المللی مورد توجه، استقبال و کپی برداری خواند اما حتی یک فرد غیر سیاسی که اندک اطلاعات و آگاهی از علم اقتصاد و سیاست ندارد نیز به گزاف و بی پایه و اساس بودن این اظهار نظر انگشت حیرت بر دهان برده و این گونه ادبیات را از مسئول وزارتخانه ای که مسئولیت چیدمان مدیران اجرایی را برعهده دارد نمی پذیرد.

سردار وحیدی با توجه به محیطی که در آن رشد و ارتقا یافته به کری خواندن و مبالغه عادت دارد و این سبک و مدل در جایگاه نظامی و امنیتی معمول و متداول است. اما گویا ایشان با همان تربیت و پیش فرض ها، بدون‌ توجه و شناخت از جایگاه فعلی خود گفتمان نظامی گری را همچنان در نحوه مدیریتی اش اعمال می کند.

سوال ما از وزیر کشور این است که شما با کدام شاخص توسعه و ارزیابی داده ها، حکمرانی در ایران را مطلوب و به عنوان نمونه برتر جهانی معرفی می کنید؟ "[۴]

*واکنش‌های تند و هیستیریک اصلاح‌طلبان و فرماندهان فتنه اقتصادی به هر سخن و هر شخصی که از مثبتات و امتیازات بزرگ ایران بگوید؛ چیز تازه‌ای نیست و چپ‌ها طی ۱۱ سال گذشته هیچ دستور کاری غیر از ترور تأکیدکنندگان بر مثبتات کشور نداشته‌اند.

رخدادی که در پرتو بی‌توجهی برخی خواص کشور البته تا حدی به ثمر نیز نشست و نه تنها موجب ایجاد آسیب بی‌اعتمادی در ذهن مردم شد بلکه رخدادهایی مثل اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ را نیز بعنوان "پیش‌لرزه" رقم زد.

و اما دکتر وحیدی پیرامون حکمرانی مطلوب در ایران سخن درست گفته است یا غلط!؟

البته چپ‌ها در این زمینه به صورت ناقص به برخی آمارهای جهانی اشاره می‌کنند اما نه تنها از بخش دیگر همین آمار (که گویای مثبتات کشور ماست) حرف نمی‌زنند بلکه واقعیت‌های عقلانی پیرامون ایران را نیز کتمان می‌کنند.

آمار و واقعیت‌هایی از جمله بهتر بودن ضریب جینی ایران از آمریکا و چین و روسیه، قرار داشتن ایران در رتبه سیرترین کشورهای جهان، کاهش نرخ فقر مطلق در ایران به زیر یک درصد طی ۴۳ سال اخیر، قرار داشتن ایران در ردیف ۳۰ اقتصاد اول جهان، ارائه ارزان‌ترین سوخت، مالیات و ... از سوی حکومت ایران به مردم و مهمتر از همه هژمونی ایران که از دشت قبچاق در شمال شرق تا سواحل مدیترانه در غرب گسترده شده است و حرف اول را در مقابل تمام قدرت‌های جهان می‌زند.

پس وزیر کشور آنطور که فرد اشاره شده به نحو نامؤدبانه‌ای تأکید می‌کند؛ "کری‌خوانی" و مبالغه نکرده و فقط واقعیت حکمرانی در کشوری را بیان داشته که امروز امنیت مردمش را در بالاترین سطح تأمین می‌کند، از متحدان خود در اقصی‌نقاط جهان حمایت اقتصادی و سیاسی و نظامی دارد و هیچ چالش غیر قابل حلی نیز در فراروی آن وجود ندارد.

آیا این سبک حکمرانی مطلوب نیست و آیا این روش مدیریت یک کشور نباید مورد الگو قرار گیرد!؟

دقت شود که حکمرانی مطلوب هرگز به معنی نبود مشکلات و یا نبود فساد نیست. کما اینکه مشکل اقتصادی و فساد در تمام دولت‌ها و حکومت‌ها وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

بلکه مسئله بر سر فهم و شعور، ارائه تمام و انتخاب نشده! فکت‌های علمی موجود، خیرخواهی و جسارت در بیان واقعیت‌های مطلوب کشور و مقابله با پروژه سیاه‌نمایی است که سال‌ها دامن مردم ایران را گرفته و فقط تعداد کمی از خواص متوجه آن هستند.

متأسفانه ۲ فاکتور مطالعه و عقلانیت سال‌هاست که در اردوگاه اصلاحات مهجور مانده است و صادرات فکری این طیف سیاسی در ایران مدت‌هاست که از ثمرات این دو مقوله خالیست...

***

"ایران یا آمریکا"، چه کسی رابطه را قطع کرد!؟

"ایران یا آمریکا"، چه کسی رابطه را قطع کرد!؟ / تنها ماندن وزیر کشور میان مهاجمان

محمدتقی فاضل میبدی، از فعالان اصلاح‌طلب، طی یادداشتی در یکی از شماره‌های اخیر روزنامه آرمان ملی پیرامون روابط ایران و آمریکا نوشته است:

"امروزه در دنیای مدرن هیچ کشوری نمی‌تواند با قطع رابطه با کشورهای دیگر حیات خود را ادامه دهد. از ابتدای انقلاب که با کشورهایی مثل آمریکا قطع رابطه کردیم تاکنون بهره و نصیبی طرفین نبرده‌اند. پول‌های ما در دنیا بلوکه شده و کشور با مشکلات اقتصادی و مردم با کوچک شدن سفره خود مواجه شده‌اند. هرچند که اگر قرار بود با آمریکا ارتباط نداشته باشیم نباید با کشورهای شرقی نیز ارتباط می‌گرفتیم تا شعار نه شرقی، نه غربی در کمیت و کیفیت رعایت شود."[۵]

*اظهارات آقای میبدی صحیح نیست زیرا این آمریکا بود که در ابتدای کار به دستور جیمی کارتر با ایران اسلامی قطع رابطه کرد!

اگر هم کسی فکر می‌کند این اقدام آمریکا در پی اشغال سفارت توسط چند اصلاح‌طلب جوان! یک کار منطقی بوده است، اشتباه می‌کند زیرا اولا ایران اسلامی در ماجرای سفارت، حسن نیت خود را در قبل و پس از جریان تسخیر نشان داده بود و ثانیا در این باره می‌توان به تجربه آمریکا در سال ۲۰۱۲ و در بنغازی لیبی نیز اشاره کرد که انقلابیون لیبی؛ سفیر آمریکا و چند همکار وی را کشتند اما آمریکا هرگز اقدام به قطع رابطه با لیبی نکرد.

فلذاست که ما ضمن توصیه به آقای میبدی برای محاکات در این زمینه با دوستان چپ خود که مسبب‌الاسباب قطع رابطه از سوی آمریکا هستند و ایضا توصیه به ایشان برای مطالعه و عقلانیت؛ به مردم و مخاطبان محترم عرض می‌کنیم که تاریخ به همین راحتی قابلیت جعل و تحریف دارد اگر خواص سکوت کنند، اگر مردم اهل مطالعه و عقلانیت نباشند و اگر جامعه در گیر و دار مشکلات روزمره خود به نگاهبانی از واقعیت‌ها، از مثبتات خود و از تاریخ ملتزم نباشد.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1140788

2_ mshrgh.ir/1271003

3_ mehrnews.com/xWczr

4_ http://sobhema.news/?p=18216

5_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/323659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    13 44
    حالا اینایی که قدرت دستشونه به جای حل مشکلات شروع به حمله به اصلاح طلبان می کنند و اعتراضات مردمی رو به بیگانگان ربط میدن و سرکوب می کنند
    • h IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      18 1
      واقعا همه مردم مثل خودتون می بینید
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      4 1
      حالا شما هم ناز نکنید، بزرگی کنید، یه ضیافت چای برگزار کنید دیگه. بذار همه چیز به خوبی حل بشه.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      21 3
      آقای امیر عبداللهیان بر خلاف هجمه رسانه های مخالف، جوان بسیار فعال و پرتلاشی هستند. امید است بتوانند به موانع دیپلماتیک ایران در سالهای اخیر پایان دهند
    • بهنام IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 0
      هرچه بشراز منشأ هستی دورشد به استعمار پرستی نزدیکترشد درتمام کره خاکی خوب توجه کنی یا استعمارگرانی مثل امریکا در حال ظلم به مردم جهانند یا استعمار پرستان چون عربستان در حال کرنش
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      10 3
      یک ابهام؛ آیا اصلاح طلبان تهوع آور از یانکی ها الگو می گیرند با بانکی ها از ایشان !؟؟؟؟
    • میراحمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      12 0
      قدرتی که 100سال هم ادامه داشته باشه نمی تونه چاهی که امثال شما برای مردم کندید پر کنه چه فایده داره؟ 8سال مملکت را نابود کردید و حال می خواید دولت یک شبه تخم طلا کنه
    • حجت MD ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      12 0
      کاشکی این اقای میبدی دو کلام سواد داشت
    • سعید MD ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      10 0
      کاشکی این اقای میبدی دو کلام سواد داشت
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      5 0
      لبیک یا الله جل جلاله لبیک ای خدای متعال لبیک یا رحمن و یا رحیم
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 2
      احسنت دمت گرم گل گفتی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 0
      لبیک یا رحمن و یا رحیم لبیک یا ذا الجلال و الاکرام.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      3 0
      هر کسی اشتباهی کرده باید به سزاش برسه
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 2
    منظورتو نميفهمم
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    13 8
    ما الگوی جهان هستیم. واقعا شک دارید؟!!
    • علیرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      6 8
      میشه بفرمایید دقیقاً توی چه چیزی الگو هستید برای دنیا؟
    • سید فروزان CH ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      13 2
      نوکر امریکا و اروپا نبودن ، استقلال ، در عرضه سال با وجود جنگ و تحریم ،قدرت موشکی ،پهپادی و نظامی شدن در دنیا ، در بسیاری از شاخه های صعنتی خودکفا بودن ، یعنی الگو بودن امثال جنابعالی فقط شکم و زیر شکم خود را میبیند و قر میزند
    • علیرضا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 2
      خطاب به آقای سید فروزان ........اولاً ادب داشته باش با هموطنت درست حرف بزن .........دوماً جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    16 7
    ما به چرت و پرت گویی فاضلابهای غربی . عادت داریم.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 0
    آب تو سر افساديا
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    11 6
    کدوم کشور تا الان از مدیریت شما الگو گرفته؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      آداب
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 2
    حالا چرا چپ و راست خودشان را می کشند! حمکرانی مطلوب! این موضوع در معرض آراء عمومی قرار گیرد
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 1
    مشرق اسم جدیدت چیه؟
  • علیرضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 5
    طرفدار کسی و حزبی نیستم اما حتی توی بوتسوانا و بورکینا فاسو هم شب میخوابی صبح بلند میشی قیمتها صد برابر نشده......
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      8 6
      دقیقا. هردوجناح اصلاح طلب و اصولگرا جیب خودشون پرمیکنن و با تزریق جهل و تعصب به بدنه جامعه،ازپاسخگویی فرارمیکنن.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 2
    مشکل بعضی با این اهانت ها به مسئولین حل می شود کجای کارید؟
  • محمود IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    9 5
    چرا منابعی که اعلام میکنه ما جز سی اقتصاد برتر هستیم اعلام نمیکنید چرا منابع موارد اعلامیتان را اعلام نمیکنید الان با این روند جیبوتی فردا میگه ما الگوی اقتصادی دنیاییم
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      8 2
      نخبه، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول آمار میده
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    5 0
    سلمان موسوی نویسنده مقاله در سایت ما عمرعاص هلی دوران هستند . من نمیدانم این همه میدان دادن به این افراد از سر ناچاری هست یا آزادی بیان ؟ به هر حال امثال سلمان موسوی بذر نفاق و خیانت می‌کارند . رفسنجانی خاتمی احمدی نژاد و روحانی ، ۳۲ فاتحه نظام را خواندید ولی دو ماه طاقت نیاوردید ، بهتره حداقل این دوره رو ببینید اگر کور نمیشوید
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 4
    "ایران یا آمریکا"، چه کسی رابطه را قطع کرد!؟ واقعا سوال داره؟!
  • عدالت IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 8
    خدا لعنت کنه اونایی که با رای دادن به روحانی مملکت را به این روز کشوندند
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 1
      لعنت نکنه ولی باید یاد بگیریم که چطور یه انتخاب اشتباه کشور رو به مسلخ نابودی میکشه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 7
    وقتی سفارت امریکا رو اشعال کردید و کارکنان را چند صد روز گروگان گرفتید پس عامل قطع رابطه ما هستیم.قیاس با لیبی هم مع الفارغه.در لیبی عده ای اغتشاشگر به سفارت حمله کردند اما دولتش نقش نداشت. در حالی که در ایران بعد از حمله معترضان دولتهای وقت هم گروگانها را نگه داشتند.
    • صمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      با سلام واقعا صهیونیستها فارسی رو خوب یاد گرفتن. ابله کی تو ایران کودتا کرد و دولت مردمی را سر نگون کرد؟؟؟ کی بعد انقلاب جاسوس خونشو مرکز هدایت کودتا، ترور،بمب گذاری و انواع و اقسام کشتار مردم کرد؟
  • عزت MD ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    ارتباط با امریکا که دوباره 28 مرداد را بوجود بیاورد ارتباط با امریکا که سفارت خانه او مرکز جاسوسی باشد ارتباط با امریکا که افراد بی سواد مثل میبدی و همفکرانش پناهگاهی داشته باشند ارتباط با امریکا که شیاطین در ایران جولان پیدا کنند
  • مجید IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 5
    با این تیتر یعنی مردم اگربعدا" اعتراض داشته باشند وابسته به اصلاحات و عناصر دشمن و مخالف وزیر کشورند؟؟!!
  • حسین IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    از دهن ....افساد طلبها جز ....مگر چیزی طراوش میکند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    چپهاوافسادطلبهاعزاگرفته اند! تاجزاده و...درجلسات خصوصی گفته بودنداگررئیسی رای بیاره نه اهل ویلا است نه زیربارکمکهابرای زندگی اونورآبی و..
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    7 5
    درود و سلام بر محور مقاومت و حضرت آیت الله رییسی و رهبرم حضرت امام خامنه ای
  • سید فروزان CH ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    خانم منصوری زمانی که حسن فریدون و میرزا ظریف ، برجام را نخوانده امضا کردن و مدت هشت سال اقتصاد مملکت را به دستور اندیشکدههای غربی به سقوط کشاندند، در کدام ارایشگاه مشغول بوده ،حال که دولتی انقلابی و مردمی بر سر کار آمده به رای مردم ، شده است دلسوز ، امثال منصوری و میبدی ،بترسید از روزی که دچار خشم انقلابی مردم شوید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    اصلاح طلبان اشتباه میکنند حرف میزنند طی ۲ ماه نمیشه کثافت کاری ۸ سال را جمع کرد البته اون سبزترین کشور جهان هم واسه خودش جوکی ه اگر ملاک فقط نان خالی خوردنه بله الان سیریم
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    به من بگو چطوری با 4تومن حقوق مصوب اداره کار،هم هزینه خوردو خوراک خانواده ام رو بدم،هم لباس و درمان و هم کرایه خونه و ...‌ درصورتی که کمترین اجاره اینجا دومیلیون تومن در ماهه. با یه یچه،فقط مایحتاج ضروری میخرم میشه ماهی4 میلیون.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    جوابیه ای به سلمان موسوی: اعلام نظر در تمام موارد بر بینشی قبلی مستقر است که از ان می جوشد و ظهور و بروز می بابد . بینش ما برگرفته از قران و سنت است و انچه شما بر ان اتکا دارید بر حذف خدا و دین که اساس تفکر توسعه ای مورد ادعای شماست . بدیهی است این دو بنیاد ، ظهوراتی مختلف را عرضه می کند که چرخش به تمامه نسبت به هم دارند . لازم است به شما گوشزدی صد باره کنیم که تفکر در این کشور چند هزارساله صرفا وامدار تفکری الهی است که خود را از او ، جویای امر او و به سوی او می داند گمان نکنم که انقدر توان در کف داشته باشی که بتوانی این چندهزار سال را با سخنانی عاریتی و بی بها ذره ای تکان دهی .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    از خواب بیدار شید، این چند خط زیر عین واقعیت و خلاف این اظهارات دروغه محضه! اگر به آخرت اعتقاد داشته باشید بخاطر تعصب کروکورانه آخرتتون رو به دنیای دیگران نفروشید... فکت قابل اثبات : سردار وحیدی وزیر کشور در مصاحبه ای، حکمرانی در ایران را مطلوب و مورد توجه دیگر کشورهای جهان و الگو برداری از این نوع حکمرانی را در عرصه های بین المللی مورد توجه، استقبال و کپی برداری خواند اما حتی یک فرد غیر سیاسی که اندک اطلاعات و آگاهی از علم اقتصاد و سیاست ندارد نیز به گزاف و بی پایه و اساس بودن این اظهار نظر انگشت حیرت بر دهان برده و این گونه ادبیات را از مسئول وزارتخانه ای که مسئولیت چیدمان مدیران اجرایی را برعهده دارد نمی پذیرد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      الگوی حکومتی در ایران بر اساس سیره رسول اکرم و مولا علی است که در منابع فقهی ما تبیین و تشریح شده است . و الگوی حکومتی غربی که مبنای حکومتهای توسعه گرا قرار دارد اباطیلی است که افراد دیوانه ای مانند نیچه بر بشر حاکم کرده اند . ایا این سخن دشوار است که الگوی حکومتی ما می تواند در صورت درست پیاده شدن و عبور از گردنه های پیش رو الگویی برای ملتهایی که بدنبال درستی و راستی اند قرار گیرد . اگر چنین بپنداری باید بدانی که دین مترقی اسلام را در چهره راستین شیعه و حکومت قایم ال نبی را درک نکرده ای . و چه پر افسوس وضع انان که " من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة "
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    5 2
    مشرق خودت شعور و منطق نداری، تمامی تحلیلهات خالی از منطق و اندکی فکر هست و جای تاسف داره که فهمتون از مسائل سیاسی این قدر پایینه!
    • صمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      2 1
      آره فقط تو و امثال تو شعور و منطق دارن البته با کدخداتون. اگه از پای کانالهای مجازی و ماهواره ای فارسی زبان پاشی و یه کم کانالهای دیگه رو ببینی،شاید متوجه بشی که تشت رسوایی کدخدا به گواه خود امریکاییها خیلی وقته از بوم افتاده، ولی چون شماها مسخ کدخدایی و تنت گرمه متوجه نمیشی، البته اگه از تیرانا و خراب شده صهیونیستی نباشی.....
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    تا زمانی که نشخوار مردم ضدیت باشه، صد تا حکومت هم عوض بشه اوضاع بدتر خواهد شد. البته دولت های غربی عامل اصلی شیوع بدبینی و ایراد تراشی بودند و هستند. تلاش هرکس برای بهتر کردن کشور در شرایط فعلی و چشم پوشی از تکروی و سود شخصی تضمین پیشرفت است. نمیشود از نقش غرب قافل ماند. مسلما نقش مثبتی ندارند وبا سه روش "گول"، " زور" و "پول" با ایران مبارزه میکنند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 0
    با مظهر شیطان قطع رابطه باشه بهتره
  • FR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    حالا خوبه آبان ۹۸ که نماد آشوب و نارضایتی و برخورد است در دوران این جماعت غربزده و دردولت مورد عنایت و حمایت آنان بوجود آمده و هنوز کشور با بودجه دولت سابق و حتی اکثر مدیران سابق اداره میشود درد اینها مردم نیست درد اینها فقط به التماس افتادن امریکا برای وارد شدن مجدد به برجام خسارت باری ست که خودش با ادعای بیشتر از آن خارج شده بود درد اینها شکست امریکاست !
  • ايراني غيور IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    اين سه تا كه آقاي وحيدي بيان ميكنند اگر در ايران بود سه اصل عدالت، صداقت و صلاحیت؛الان اينهمه اختلاف طبقاتي نبود وخود رهبر معظم هم بيان كردند كه در مورد عدالت كوتاهي شده است .دليل آنهم مسئولين دزد وبي كفايت هست كه گفتار خدا را باور ندارند وبه نصايح رهبر معظم گوش نميكنند....
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 0
    خانم آذر منصوری اصلاح طلبان که اصرار بر شورش دارند. مرد باشید. خودتان بیایید آذر خانم. پروانه سلحشوری شهین دخت مولاوردی. ابتکار فائزه امانی بقیه پیروپاتالها را هم بیارین. یک مشت احمق رو جلو نفرستید. خودتان تو ویلاها. ما به لنگه کفش هم قانع هستیم. پیر وپالتها
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    مثبتات ؟؟؟انگار خوش مزه است.بگو نکات مثبت.
  • صمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    به سلمان موسویباید گفت، اون کشوری که تو جهان استهضا میشه #کدخدای_ آشفته، عشق شماها هست که با این همه ادعا بالاترین کشته کرونا(بالای ۷۱۰/۰۰۰) در جهان رو داره،۱ نفر از هر ۶ نفر اگه کمک دریافت نکنه از گشنگی میمیره، ۷۵ در صد آرام بخشهای جهان در امریکا مصرف میشه، با دارا بودن ۴ درصد جمعیت جهان ۲۵ درصد زندانیهای جهان رو داره، بعد ۲۰ سال اشغال افغانستان دم رو کول از افغانستان فرار کرد. کافیه یا بگم........ سلمان جان تو راست میگی، تا کدخدا با این افتخارها هست ما الگو نمیشیم آفرین.......
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    هرگونه القای نادرست مطمئناً میتواند به ریشه کنی عوامل نفاق ، اخراج دشمن با زور از منطقه و بدون شک یک گام بزرگ بسوی ظهور بزرگمردی نجات بخش ، منجی وعده داده شده در زبور ، تورات ، انجیل ، و قرآن خواهد بود ‌.
  • SE ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    ای خلخالی مقتدر و دادگر، روحت شاد! ای کاش زنده بودی و شر اصحالات خائن و پادوهای دشمن را هم کم میکردی که وزوزشان سوهان روح مردم نباشد
  • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    با توجه به اینکه اصلاح طلب ها خود انتخاب کردند که مقابل نظام بایستند و در نقش یک اپوزیسیون در آمدند و در دو انتخابات اخیر مردم به آنها "نه" گفتند- لذا نباید اجازه داشته باشند از امکانات دولتی و رانت های دولتی برای اظهار نظر هایشان استفاده کنند.
  • میرک IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    تاریشه این افسادطلبان خشکیده نشوداین مملکت روی خوش نخواهددیدخدا شرایشان بخودشان برگرداند..
  • کارشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 2
    یکی بگوید دولت رئیسی چرا دنبال توافق با استکبار جهانی یا همان شیطان بزرگ است؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    یکی از الطاف خدا به ما قطع رابطه شیطان بود که منبع بزرگی از ناتوانی دشمن را در پی داشت وتکلیف مارا راحتر کرد.الله.اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس