پایان دو ماه عزاداری در کربلا

با حلول ماه ربیع الاول، پرچم و کتیبه‌های عزاداری محرم و صفر با دلتنگی و اشک از حرم‌های امام‌ حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برچیده و پرچم سرخ انتقام بر فراز گنبد حرم‌های کربلا برفراشته شد.

به گزارش مشرق، با پایان ماه صفر و عزاداری امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع)، دو ماه عزاداری شیعیان در جهان به ویژه شهر کربلا به پایان رسید و پارچه‌های مشکی عزا در کربلا و حرم امام حسین (ع) جمع شدند.

پایان دو ماه عزاداری در کربلا

لینک دانلود

بر همین اساس، شب گذشته همزمان با حلول ماه ربیع الاول پارچه‌های عزاداری ماه محرم و صفر که دو ماه در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نصب شده بود، به همت خادمان حرم‌های مطهر با اندوه و دلتنگی جمع‌آوری شدند.

زائران نیز پس از پایین آوردن پارچه‌های عزا در حالی که اشک‌ می‌ریختند، پارچه‌های مزین به نام امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را بر سر و صورت مالیده و تبرک می‌جستند. برخی هم پرچم‌های عزا را بوسیده و در جمع کردن آن کمک می‌کردند.

پرچم سرخ انتقام بر فراز گنبد حرم امام حسین (ع) برفراشته شد +فیلم

پرچم‌های سیاه عزا در بین‌الحرمین نیز به همت خادمان آستان‌های مقدس در حالی شب گذشته جمع شدند که زائران بسیاری در انتظار پایین آمدن پرچم و کتیبه‌ها بودند تا بتوانند بر پرچم عزا بوسه زده و شفاعت و سلامتی از امام حسین (ع) بطلبند. برخی دیگر نیز زیر پرچم عزا دعای فرج را می‌خواندند.

بر همین اساس، خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) پس از اذان مغرب پرچم‌های سیاه را پایین آورده و پرچم قرمز انتقام را بر فراز گنبدهای مطهر کربلا برافراشتند.

لینک دانلود

علاوه بر این، پرچم سیاه عزا که از شب اول ماه محرم بر فراز گنبد حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نصب شده بود، تغییر کرد و پرچم سرخ انتقام جایگزین پرچم سیاه محرم و صفر شد.

پرچم سرخ انتقام بر فراز گنبد حرم امام حسین (ع) برفراشته شد +فیلم

چراغ‌های بین‌الحرمین و همچنین حرم‌های مطهر که در ایام محرم و صفر قرمز رنگ شده بود، تغییر کرد و به رنگ سبز درآمد و حال وهوای کربلا را نورانی کرد.

زائران ارباب هم با دلتنگی برای ماه عزای امام حسین(ع) به زیارت کربلا مشرف شدند و در اولین شب جمعه بدون سیاهی‌های عزا، برای غربت فاطمه زهرا (س) اشک ریختند.

تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین (ع)

لینک دانلود

امسال در ایام محرم و صفر عاشقان حسینی به زیارت ارباب مشرف شدند؛ به طوری که با وجود محدودیت‌ها در روز عاشورا بیش از ۶ میلیون نفر و در ایام اربعین بیش از ۱۶ میلیون نفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس