سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر لزوم ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت که ایران با همه طرف‌ها در افغانستان در تماس است.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره روابط این کشور با دولت طالبان گفت که برای صحبت کردن درباره برسمیت شناختن طالبان هنوز «بسیار زود» است.

بیشتر بخوانید:

خطیب‌زاده: بازگشت ایران به مذاکرات برجام قطعی است

خطیب‌زاده در گفت‌وگو با «فرانس ۲۴» اظهار داشت: ایران با تمام طرف‌ها در افغانستان ارتباط و دسترسی دارد، مهمترین چیز این است که باید یک دولت فراگیر در افغانستان ایجاد شود.

وی افزود: آینده افغانستان باید براساس اراده مردم این کشور باشد و دولتی فراگیر ایجاد شود که بازتابی از تنوع مردم افغانستان باشد.

خطیب‌زاده: ایران با همه طرف‌ها در افغانستان در تماس است

خطیب‌زاده ادامه داد: تشکیل چنین دولتی صلح و ثبات را در افغانستان تامین خواهد کرد و این مهمترین چیزی است که باید برای همه و تمام رهبران در افغانستان واضح کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین تاکید کرد که افغانستان باید عاری از هرگونه افراط‌گرایی و تروریسم باشد، افغانستان باید عضو ساختارهای منطقه‌ای بوده و دوست خوبی برای همه در داخل و خارج منطقه باشد.

وی با اشاره به ضرورت تلاش جمعی جامعه‌جهانی در این راستا اظهار داشت: این چیزی است که باید برای رسیدن به آن با یکدیگر و برای آینده افغانستان تلاش کنیم.

خطیب‌زاده در انتها نیز درباره تهدیدات در مرز مشترک ایران با افغانستان گفت: ما نگرانی‌هایی داریم؛ تاریخ نشان می‌دهد که اگر دولتی قوی و فراگیر در افغانستان وجود نداشته باشد و مشارکت همه طرف‌ها در افغانستان نباشد، نگرانی‌های بزرگی درباره احتمال بازگشت افراط‌گرایی به افغانستان وجود خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس