امارات به سیارک میان مریخ و مشتری کاوشگر می‌فرستد

امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند.

«ساره امیری»، رئیس آژانس فضایی امارات و وزیر فناوری فناوری پیشرفته این کشور  می‌گوید: این کاوشگر در پشت سیارک باقی می‌ماند و تا زمانی که باتری‌های آن شارژ داشته باشند، اطلاعات مربوط به ترکیب این سیارک را به زمین منتقل می‌کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاوشگر امارات سال ۲۰۲۸ برای فرود بر روی یک سیارک بین مریخ و مشتری پرتاب می‌شود و در سال ۲۰۳۳ بر روی آن فرود خواهد آمد؛ این کاوشگر در سفر ۵ ساله خود ۳.۶ میلیارد کیلومتر (۲.۲ میلیارد مایل) را طی می‌کند.

به گفته ناسا، حدود ۱.۱ میلیون سیارک شناخته شده در منظومه شمسی در گردش هستند و  بیشتر آنها به دور خورشید در منطقه بین مریخ و مشتری هدف ماموریت برنامه ریزی شده اماراتی می‌گردند.

آژانس فضایی امارات اعلام کرد آنها در این پروژه با آزمایشگاه علوم و فیزیک جوی دانشگاه کلرادو همکاری می‌کنند؛ بحث‌ها در مورد تجهیزات مورد استفاده این کاوشگر ادامه دارد که به نوبه خود بر ویژگی‌هایی که می‌تواند مشاهده کند تأثیر می‌گذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    منظورشون اینه که : امارات همه هزینه های این پروژه را می پردازد، تا دینار آخرش.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    کی واسش میسازه؟
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      ساره امیری مهاجر ایرانی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    به نظرم باید دقیق بنویسید ...منظورتون اینه که امارات پول یک سیارک رو میده برای اینکه به اسمش پرتاب بشه دیگه درسته ؟؟؟؟ یکی بسازه یکی دیگه پرتاب کنه و اینم پولش رو بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس