کد خبر 1281104
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
اوضاع در زندان «النقب» ملتهب شد

منابع خبری از اوضاع ملتهب در زندان النقب در اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، موسسه "مهجه القدس" اعلام کرد که در پی حمله نیروهای سرکوب وابسته به سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به بخش اسرای جهاد اسلامی در زندان النقب و تلاش برای جابجایی آن‌ها به توسل به زور، اوضاع در این زندان ملتهب شده است.

۱۰۰ اسیر فلسطینی بیش از ۲۰ سال در زندان رژیم صهیونیستی بوده‌اند

مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که شمار اسرایی که بیش از ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس بوده‌اند، به ۱۰۰ نفر رسیده است.

مدیر این مرکز ادامه حبس این اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی خواند و تاکید کرد که مقاومت فلسطین باید این اسرا را در لیست افرادی قرار دهد که در جریان قرارداد مبادله اسرا در آینده آزاد خواهند شد.

مصر درصدد ارائه راهکاری برای تثبیت آتش‌بس در غزه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصر بنابر تمایل دولت آمریکا به عدم تشدید تنش و درگیری‌ها در کرانه باختری یا جلوگیری از وقوع درگیری نظامی در غزه، درصد ارائه راهکاری سیاسی بین حماس و رژیم صهیونیستی است.

هیئتی بلندپایه متشکل از رهبران ارشد حماس از جمله روسای دفتر سیاسی این جنبش در مناطق سه‌گانه (نوار غزه، کرانه باختری و خارج) روز یکشنبه به منظور دیدار با مسئولان سازمان اطلاعات مصر وارد این کشور شده است.

شهرک‌نشینان اراضی فلسطینیان را در جنوب نابلس به آتش کشیدند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروهی از شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست اراضی کشاورزی فلسطینیان را در شهرک بورین در جنوب نابلس به آتش کشیدند.

منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که صهیونیست‌های ساکن شهرک "یتسهار" اقدام به آتش‌زدن زمین‌هایی کردند که ده‌ها اصله درخت زیتون در آن کاشت شده بود و خسارت سنگینی به کشاورزان و باغداران فلسطینی وارد کردند.

این جنایت همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت زیتون انجام گرفت.

روز گذشته نیز شهرک‌نشینان ده‌ها اصله درخت زیتون را در همین منطقه قطع کردند.

تخریب ۱۷۲ هزار خانه و آواره شدن یک میلیون و ۳۲۴ هزار فلسطینی 

مرکز مطالعات اراضی وابسته به انجمن پژوهش‌های عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون، ۱۷۲۹۰۰ خانه متعلق به فلسطینیان را در اراضی اشغالی تخریب کرده و یک میلیون و ۳۲۴ هزار نفر را هم به منظور اسکان بیش از ۵ میلیون یهودی به جای آنان آواره کرده است.

در این بیانیه آمده است که در جریان فاجعه اشغال فلسطین موسوم به "نکبت" حدود ۱۲۵ هزار خانه تخریب و ۸۰۰ هزار فلسطینی یعنی حدود ۴۷ درصد از جمعیت فلسطینیان در آن زمان آواره شدند.

فلسطینیان فاجعه کوچانده شدن خود به دست گروهک‌ها و سازمان‌های مسلح یهودی و تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ را فاجعه "نکبت" نام نهاده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید که رژیم اشغالگر صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تا اواخر سپتامبر گذشته حدود ۱۱۹۰۰ خانه را تخریب و نزدیک به ۷۳ هزار فلسطینی را آواره کرده است.

تنها در شهر قدس ۷۴۰۰ خانه متعلق به فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی تخریب شده است.

همچنین رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تا اواخر ماه سپتامبر حدود ۶۰۷ خانه را در کرانه باختری از جمله قدس تخریب کرده است. بیش از ۲۰۰۰ خانه نیز در نوار غزه از ابتدای سال جاری تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    دلار چنده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس