کد خبر 1281093
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کینه‌های وهابیت علیه حضرت محمد (ص)/ قبر مادر پیامبر را با بنزین آتش زدند

مدیر گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم گفت: یکی از دشمنی‌های وهابیون ایراد اتهام کفر به پدر و مادر پیامبر(ص) است، در حالی که بر اساس منابع اسلامی آنان موحد به خدای متعال بودند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حبیب عباسی مدیر گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم  با اشاره به مبانی وهابیت که مبتنی بر مقابله با پیامبر اکرم (ص) است، گفت: وهابیت که با شعار دفاع از توحید پا در عرصه فعالیت‌های دینی گذاشته‌اند، به بهانه‌های واهی سعی در تنقیص جایگاه و عظمت پیامبر (ص) کرده و با انواع طرق قرب و نزدیکی و شناخت ایشان به مخالفت پرداخته و هر یک از مصادیق محبت و تعظیم را با دلایلی سست و بی‌پایه مورد هجمه قرار داده است.

کینه‌های وهابیت علیه حضرت محمد (ص)

وی در ادامه به ذکر مواردی درباره مقابله وهابیت با پیامبر (ص) پرداخت و افزود: به طور مثال درباره درود بر پیامبر قبل وبعد از اذان، هیأت دائم اِفتای سعودی در پاسخ به سؤالی پیرامون درود و تحیت بر پیامبر (ص) می‌نویسد: «ذکر صلوات و سلام بر پیامبر قبل از اذان و همچنین بلند صلوات فرستادن در حین اذان و یا بعد از اذان از بدعت‌هایی است که در دین ایجاد شده است و از پیامبر (ص) روایت شده که هرکس در دین ما مسأله‌ای که بدعت است، احداث کند و از دین نباشد مردود است و این روایت متفق علیه است. پس هرکس که این بدعت را انجام دهد و آن را تایید کند و آن را تغییر ندهد، مرتکب گناه شده است. (احمد بن عبدالرزاق الدویش، ۲/۵۰۱، الفتوی رقم ۹۶۹۶)

درود فرستادن بر پیامبر (ص) دستور الهی و نص قرآن است

عباسی بیان داشت: در حالی که درود به پیامبر گرامی (ص) نص قرآن و دستور الهی است که می‌فرماید: همانا خداوند و ملائکه بر پیامبر درود می‌فرستند، پس ای کسانی که ایمان آورده‌اید بر او درود بفرستید و سلام کنید. در این آیه شریفه هیچ‌گونه قید مکانی و زمانی برای درود به حضرت (ص) ذکر نشده یعنی لازم است هر وقت و هر کجا می‌شود به پیامبر گرامی درود فرستاد.

وی ادامه داد:  همچنین در روایتی که در صحیح مسلم نقل شده است که خلیفه دوم از رسول خدا (ص) روایت کرده زمانی که صدای موذن را شنیدید، پس آنچه او می‌گوید تکرار کنید، سپس بر من صلوات بفرستید، پس همانا، کسی که یک بار بر من درود بفرستد، خدا در مقابل آن ۱۰ بار بر او درود فرستد. (صحیح مسلم، دار طیبة للنشر و التوزیع، ریاض، اول، ۱۴۲۷ه. ق، ۱۸۰) این در حالی است که در متن فتوای هیأت دائم افتای سعودی این‌گونه ادعا شده است که چون روایتی در دین ندارد حرام است. البته باید در نظر داشت که بیان ذکر صلوات توسط مؤذن به معنای جزء دانستن آن در اذان نیست، بلکه به عنوان یک ذکر پسندیده مستحب ادا می‌شود.

در آیات قرآن نام پیامبر در کنار نام خدا قرار گرفته است

این کارشناس کلام حوزه علمیه قم اظهار داشت: در بسیاری از آیات قرآن نام پیامبر در کنار نام خدا قرار گرفته است. آیاتی چون آیه ۲۹ سوره فتح با عبارت «محمد رسول الله» از این قبیل است و اساساً انتساب پیامبر (ص) به خدا، امری مسلّم و اساس اعتقاد اسلامی است. اما وهابیت همین مقدار را نیز بر نمی‌تابد و در فتوای عجیبی با کنار هم قرار گرفتن نام پیامبر و لفظ جلاله الله به مخالفت می‌پردازد.

وی ادامه داد: ابن عثیمین که یکی از علمای مشهور وهابی است، در پاسخ به سوالی درباره کنار هم قرار گرفتن لفظ جلاله «الله» و نام مبارک «محمد»، چنین فتوا می‌دهد: این کار جایز نیست، چرا که این کار باعث می‌شود پیامبر همطراز خداوند و مساوی با او شود. به شکلی که اگر کسی این نوشته را ببیند و معنا را نفهمد یقین می‌کند که آن دو با یکدیگر مساوی و یکسان هستند. پس به همین رو واجب است نام پیامبر زائل و محو شود!

هتک حرمت پیامبر (ص) توسط داعش

عباسی ابراز داشت: براساس همین فتواست که پرچم رسمی داعش در نوشته «محمد رسول الله» این عبارت را از پایین به بالا نوشته و محمد را پایین رسول را بالای آن و لفظ جلاله الله را بالای لفظ رسول قرار داده‌اند تا به اصطلاح خود حرمت لفظ جلاله الله را نگه داشته و پیامبر رحمت را پایین‌تر از آن نشان دهند و این خود بهانه‌ای در جهت شکستن عظمت پیامبر است.

وی با بیان اینکه طبق فتوای هیأت عالی افتای عربستان سعودی، اهدای ثواب ختم قرآن و غیر آن به پیامبر جایز نیست، زیرا صحابه و بعد از ایشان این کار را انجام نمی‌دادند، در رد این فتوا گفت: در حالی است که در آیات فراوانی از قرآن کریم رسیدن ثواب اعمال دیگران به مؤمنان مورد تاکید قرار گرفته است. آیاتی چون آیات ۷ و ۸ سوره غافر که دلالت بر استغفار و دعای خیر ملائکه برای مؤمنان و وصول آن به ایشان است.

اتهام کفر به پدر و مادر پیامبر(ص) از سوی وهابیت

مدیر گروه نقد وهابیت مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از دشمنی‌های وهابیون با پیامبر ایراد اتهام کفر به پدر و مادر پیامبر(ص) است، بیان داشت: در حالی که پدر و مادر پیامبر (ص) قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلام از دنیا رفته‌اند و مشمول کفر و ایمان نمی‌شوند. همچنین براساس منابع اسلامی و دیدگاه علمای فریقین آن‌ها موحد و مؤمن به خدای متعال بودند و هرگز بت نپرستیدند.

وی افزود: وهابیت این دشمنی خود را در تخریب قبر پدر پیامبر (ص)  به نمایش گذاشته است. وهابیت حتی به قبر مادر پیامبر این امت هم رحم نکرده و آن را خراب کرد و جالب‌تر آنکه نهایت بغض خود را با آتش زدن قبر با بنزین به نمایش گذاشتند. چنانکه یوسف بن سید هاشم الرفاعی از علمای اهل سنت کویت در کتاب خویش می‌نویسد: «قبور صحابه؛ مادران مومنین و اهل بیت را خراب کرده و آن را تخریب شده باقی گذاشتید که تنها شاهد آن، سنگ‌های پراکنده شده است که قبر کسی از دیگری قابل تشخیص نیست. بلکه روی بعضی از آن‌ها بنزین هم ریختید! (نصیحة لاخواننا علماء نجد؛ سید یوسف بن هاشم الرفاعی؛ کویت؛ ‌ بی‌تا؛ ۳۸) وی در پاورقی درباره قبری که با بنزین سوزانده شده است، می‌گوید: مقصود قبر آمنه بنت وهب مادر رسول خدا پیامبر برگزیده امت است.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر تنها به تخریب گنبد و بارگاه آن اکتفا می‌کردند، شاید کسی آن را با حکم شرعی علمای وهابی مبنی بر تخریب قبور توجیه می‌کرد، اما آتش زدن آن علاوه بر تخریب، مسأله‌ای است که حکایت از دشمنی و عناد ایشان با پیامبر (ص) دارد. به طور کلی می‌توان بیان داشت که فتاوا و نظرات علمای وهابی در راستای تلاش برای پایین آوردن جایگاه و منزلت پیامبر(ص) و مقابله با مقامات ایشان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 4
    بنده خدا اونی که داعش روی پرچمش گذاشته بود مهر خود پیامبر بود که پایین نامه هاش هست :////////////
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      کینه وهابی یهودی بخاطر داستان خیبر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس