۱.۲ درصد از تست کرونای زائران حسینی مثبت شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: ۱.۲ درصد از نتیجه تست کرونایی زائران حسینی بازگشته از مرز شلمچه مثبت اعلام شده است.

به گزارش مشرق، هنگامه پروین عصر امروز دوشنبه در نشست ستاد اربعین خرمشهر اظهار کرد: ۱۰۰ تیم از نیروهای بهداشت، هلال احمر، بسیج و نیروهای مسلح در شلمچه مستقر بوده و بیش از ۲۰ هزار تست پی سی آر گرفته شد.

وی افزود: از ۷۰ درصد زائران بازگشته از زیارت عتبات تست گرفته شد که در این میان کمتر از ۱.۲ درصد جواب تست این افراد مثبت بود که مراحل قرنطینه و بررسی پزشکی را پشت سر گذاشتند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست گفت: همه تلاش به کار گرفته شده که هیچ‌کس بدون ارزیابی از مرز گذر نکند اما مشکل تست‌هایی که در زمان برگشت گرفته می‌شود در دست نبودن آمار دقیقی از افراد خروجی بود.

سید نادر نقیبی افزود: به خاطر اینکه در زمان رفت یک سری از افراد بدون انجام تست خارج شدند در برگشت هم احتمال گذر بدون بررسی وجود دارد.

وی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شلمچه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بیمارستان مرزی با ۳۲ تخت از جمله کارهای مثبت انجام شده در اربعین امسال بوده و در این مرکز درمانی پزشک متخصص طب اورژانس مستقر بود و آمادگی‌های لازم در نیروهای اورژانس وجود داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس