آنکارا از حقوق خود و تُرک‌های قبرس دفاع می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی گفت که کشورش مصمم به دفاع از حقوق خود و تُرک‌های قبرس است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: از حقوق خود و تُرک‌های قبرس تا حد امکان دفاع می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره ادامه داد: آنکارا مقابل هر گامی که این حقوق را نقض کند، اقدام لازم را انجام می‌دهد.

این در حالیست که شنبه هفته جاری نیز وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای دلیل تشدید تنش در شرق مدیترانه را ادعاهای حداکثری در خصوص محدوده دریایی توسط یونان و اقدامات یک جانبه این کشور و بخش روم‌نشین قبرس دانسته و اعلام کرد که آنکارا با قاطعیت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی محافظت خواهد کرد.

در این بیانیه با یادآوری پیشنهاد سال پیش رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا برای تشکیل یک کنفرانس جامع در شرق مدیترانه برای بررسی مسائل موجود و استفاده از منابع هیدروکربنی، آمده بود: در حالی که همه این پیشنهادات روی میز است، در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود که یونان و بخش روم‌نشین قبرس تلاش می‌کنند با افزایش تنش در شرق مدیترانه درگیر فعالیت‌های یکجانبه و تحریک آمیز شوند. در واقع علاوه بر تلاش‌های اخیر یونان برای نقض فلات قاره‌ای ما، بخش روم‌نشین قبرس نیز اعلام کرده که از روز ۳ اکتبر با یک کشتی ایتالیایی و با پرچم مالت تحقیقاتی را انجام می‌دهند که حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی و فلات قاره‌ای کشور ما را نقض می‌کند. آنان همچنین اعلام کرده‌اند که در ماه نوامبر حفاری جدیدی را در جنوب جزیره آغاز خواهند کرد. همه این اقدامات یک جانبه باعث افزایش تنش‌ها و تهدید صلح و ثبات در شرق مدیترانه می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شیرازm IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 15
    خیلی دیگه شورشو دراوردن این پانترکهای عثمانی دارن درکارتمام کشورهای کوچک منَطقه دخالت میکنه.. اینایی ک خودشونم معترف هستن ازنوادگان گرگ هستن وحتی نوچه هاشون زوزه میکشن برای اجدادشون گرگ وحیوان چکارش به زندگی درشهرها بهتره گمشن توجنگل نزدحیوانات وگرگهاک اجدادشونه اینقدرم جفتک پرت نکنه برای کشورهای کوچک.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 8
    ترکیه داره زیادی شکر میخوره
  • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    11 12
    با كمال پررويي و وقاحت رفتن بخشي از قبرس را اشغال كردن و زبان درازي هم ميكنن، تو استراتژي آمريكا هميشه به تركيه امتياز دادن، براي كنترل ايران و روسيه (حتي پيش از انقلاب)! كلا آمريكا و عرب دوست ندارن ايران از تركيه و عربستان نيرومندتر بشه، فرقي هم نداره چه سيستم حكومتي تو ايران سركار باشه!
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 15
      مغول زاده ها همینن،فکر میکنن با وحشی گری باید بر همه غلبه کرد،بی سرزمین بی هویت بربر وحشی سفاک تاراج گر غاصب جاعل
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      15 4
      به شما هندی تبار ها ربطی نداره
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 18
    کشور نژادپرست
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      12 5
      اره بابا شما فارس ها که نه این که نژاد پرس نیستین زبان و هویت میلیون ها تورک رو بایکوت و ممنوع کردین، اسامی جغرافیای تورک رو تغییر میدین، خاک های تورک ها رو به تروریست های پژاکی دادین
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 23
    ترکیه اگر میلیاردرهای ایرانی پولهایشان را به آنجانبرده بودند تاحالا نابودشده بود،جالبه که باتمام همسایگان درحال جنگ است....
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    26 3
    کلا در نظرات فقط فحش میدین به ترکها که از سه چیز ناشی میشه اول نژادپرستیتون رو دوما کینه و عقده تاریخیتون رو سوم جواب منطقی نداشتن و ناحق بودنتون رو !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس