کد خبر 1280034
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
غربالگری کرونا در مهدکودک الزامی است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: غربالگری بیماری کرونا برای مربیان و کارکنان مهدهای کودک‌ ضروری است و باید آنها واکسن ترزیق کند.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی روز یکشنبه افزود: با توجه بازگشایی مهدهای کودک در برخی شهرها به دلیل کاهش شهرهای قرمز کرونایی، مدیر و کارکنان این مجموعه باید واکسن کرونا را حتما تزریق کنند و بدون دریافت این واکسن نمی توانند در مهد فعالیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: سویه دلتا کرونا نسبت به دیگر سویه ها سرعت انتقال پذیری بالایی دارد و مدیر مهد به عنوان فرد اول پاسخگو در برابر کارکنان و کودکان بوده و باید به طور مرتب موارد و علایم مشکوک به این بیماری از جمله سرماخوردگی معمولی را بررسی کرده و از حضور افراد در صورت وجود این علایم به مهد جلوگیری کند.

فرهادی با بیان اینکه به زودی بخشنامه فعالیت مهدهای کودک ابلاغ می شود، ادامه داد: اگر فردی علایم مشکوک به کرونا را داشت باید ۱۴ روز قرنطینه شود و انتظار ما آن است که هیچ فردی از کارکنان مهد بدون دریافت دو دز واکسن فعالیت نکند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: تهویه مناسب در بخش های مختلف مهد کودک بسیار ضروری است و باید به  آن توجه اساسی شود و فاصله چهار متری کودکان از یکدیگر نیز رعایت شود.

به گفته فرهادی، عوارض ابتلا به کرونا در کودکان بیشتر است و مهدهای کودک باید کودکانی را که پذیرش می کنند به نصف برسانند زیرا بازگشایی این مراکز به تنها کافی نیست و مدیر مهد باید شیوه نامه های  سختگیرانه بهداشتی را لحاظ کرده تا منجر به تعططیلی مجموعه نشود.

 رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک چندی پیش گفت: «مهدهای کودک» در شهرهای غیر از شرایط قرمز کرونایی می‌توانند از امروز ششم مهر ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

علیرضا حاجیان‌زاده  افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مهدهای کودک در مشاغل گروه دو قرار دارند و فعالیت آن‌ها در شهرهای غیر از شرایط قرمز کرونایی منعی ندارد.

با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور موج پنجم کرونا از کشور، روند تلفات کرونایی کاهش شده و روز گذشته(شنبه) با ۲۱۷ مورد مرگ طی ۷۰ روز گذشته از آغاز خیزش پنجم (اول تیر ماه) به یک رکورد رسید.   

اکنون ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۹۸ شهرستان نارنجی، ۱۷۶ شهرستان زرد و ۵۸ شهرستان آبی هستند.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ششم مهر ماه اعلام کرد طرح قرنطینه هوشمند طی چند هفته آینده در کشور جایگزین قرنطینه عادی خواهد شد.

بهرام عین‌اللهی افزود: در قالب طرح  قرنطینه هوشمند، بسیاری از ممنوعیت ها و محدودیت ها در کشور برداشته شده و افرادی که واکسینه شده اند، می توانند از مزایای آن استفاده کرده و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خود مانند زیارت حرم مطهر و سفر با هواپیما، قطار و غیره را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای قرنطینه هوشمند دیگر لازم نیست همه افراد محدود شوند، چون مردم نیاز به تجارت و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دارند و جامعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند به زندگی عادی برگردد.

تا کنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دُز رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خواهشا چرت و پرت نگید من بچه ام رو خصوصی ثبت نام کردم حتی درجه حرارت بدن بچه رو هم نمیگیرن چی میگی تورو خدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس