بررسی تنش های ایران و آذربایجان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین وضعیت مرزهای شمال غرب کشور را بررسی می کنند.

به گزارش مشرق، پس از دوهفته سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود قرار است در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مجلس جلسه علنی داشته باشد و  جلسات کمیسیون های نیز عصر همین  روزها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش وزیر دفاع به تنش‌های میان ایران و آذربایجان

طبق دستور کار اعلامی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار است در نشست روز یکشنبه ۱۱ مهرماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش هیات اعزامی به استان هرمزگان به منظور حضور در آیین استقبال از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مناطق مرزی استان مزبور ارائه می شود. همچنین بررسی و جمع بندی نهایی لوایح مطورحه در کمیته روابط خارجی در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

از این رو تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳، موافقتنامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران، موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در خصوص تاسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهسی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (پژوهشگاه)، تهران، به عنوان مرکز گروه (۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز بر مدیریت و کاهش خطرپذیری بالایا بررسی می شود.

همچنین بررسی آخرین وضعیت مرزهای شمال غرب کشور با حضور مسئولین ذی ربط در دستور کار قرار دارد.

در جلسه روز دوشنبه ۱۲ مهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مباحث مرتبط با شناخت و مطالعه تهدیدهای پیش رو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرن با حضور مسئولین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو و سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی می شود.

کمیته دفاعی کمیسیون بررسی طرح ساماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایت خدمت وظیفه عمومی را در دستور کار دارد و کمیته روابط خارجی لایحه تصویب کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری را بررسی می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس