اتهام جاسوسی علیه فرد دارای تابعیت ترکیه در آلمان - کراپ‌شده

یک دفتر دادستانی در آلمان شهروندی با تابعیت ترکیه را به حمل غیرقانونی اسلحه و جاسوسی از مخالفان دولت آنکارا متهم کرد.

به گزارش مشرق، دادستانی آلمان روز جمعه اعلام کرد در حال تحقیق درباره اتهامات علیه یک شهروند دارای تابعیت ترکیه به اتهام جاسوسی است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، این فرد که نام وی «علی دی» اعلام شده است، هفدهم سپتامبر امسال پس از پیدا شدن اسلحه در اتاق هتلش در شهر دوسلدورف بازداشت شد.

این دادستانی آلمان که رسیدگی به پرونده‌های مربوط به امنیت ملی را بر عهده دارد می‌گوید، این فرد ترکیه‌ای تبار به حمل غیرمجاز اسلحه و ۲۰۰ گلوله و جاسوسی  از طرف نهادهای جاسوسی این کشور، متهم شده است.

این دادستانی همچنین اعلام کرده علی دی، اطلاعاتی را از هواداران «فتح‌الله گولن» از مخالفان دولت ترکیه، در شهر کُلن گردآوری کرده بود.

ماه گذشته در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به فتح‌الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، ۱۹ نفر بازداشت شدند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس