کد خبر 1279164
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
توفان حاره ای

با توجه به هشدار سطح قرمز دریایی و وقوع ‌توفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، ‌مسئولان سواحل جنوبی ‌ایران در آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، توفان حاره‌ای که از روز جمعه در اقیانوس هند پیش بینی شده است در مسیر ‌سواحل جنوبی ایران در حرکت است هر چند که به گفته رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس، تاثیر توفان حاره‌ای بر سواحل هرمزگان اندک خواهد بود

اما مسئولان مرتبط تاکید دارند که تمهیدهای لازم به خصوص توسط شناورهای سبک بایستی از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده باید رعایت شود و قطعا ‌ تاثیرهای این توفان حاره‌ای بر سواحل استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هرمزگان پیش بینی می‌شود و بیشترین تاثیر را برای کشورهای هندوستان و پاکستان خواهد داشت.

براساس پیش‌بینی‌ها، وقوع توفان در سواحل جنوبی کشور قطعی خواهد ‌بود به طوری که ‌توفان سنگینی به وقوع خواهد پیوست که تاکنون سابقه نداشته و تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را طی ۴ روز دربر می‌گیرد. ‌  

در همین راستا مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تخلیه روستاهای در معرض خطر شرق هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: ‌فرماندار جاسک هم اکنون در حال بازدید روز روستاهای ساحلی این شهرستان است و درصورتی که روستایی را در معرض خطر بالا آمدن سطح آب دریا یا سیلاب تشخیص دهد به فوریت دستور تخلیه آن را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین شناورها اجازه تردد در دریای عمان را نداشته و بایستی تا اطلاع بعدی در ساحل پهلو بگیرند و دریا بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه هشدار سطح قرمز برای شرق هرمزگان صادر شده است، اضافه کرد: این سطح هشدار برای مقابله و اقدام است و همه تدابیر لازم به منظور کاستن از میزان خسارت‌های احتمالی بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: ستادهای بحران شهرستان‌های شرق هرمزگان از روز گذشته فعال شده‌اند و این شهرستان‌های درحالت آماده باش قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس