کد خبر 1278879
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اردوغان پوتین را به ترکیه دعوت کرد

سخنگوی کرملین گفت که پوتین و اردوغان درباره همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف دفاعی، هوافضا و مناقشات منطقه گفتگوهای جامعی انجام دادند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، پسکوف در دیداری با خبرنگاران، درباره این نشست که در سوچی صورت پذیرفته و اولین دیدار پوتین از زمان قرنطینه‌اش بود گفت: پوتین و اردوغان در مورد امکان ادامه همکاری‌های دفاعی و همچنین تداوم و گسترش همکاری‌ها بر روی سامانه اس- ۴۰۰، احتمال تولید برخی قطعات آن در خاک ترکیه و دیگر زمینه ها صحبت کردند.

آن‌ها همچنین در این نشست پیرامون مناقشات منطقه‌ای، از جمله سوریه، افغانستان و لیبی رایزنی‌های جامعی داشتند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی ارتش ترکیه از ادلب با توافقات رهبران در این دیدار ارتباط دارد یا خیر، گفت که نمی‌تواند وارد جزئیات شود و خاطرنشان کرد که این اطلاعات را به طور کامل در اختیار ندارد. وی در عین حال افزود: «اما این موضوع واقعاً مورد بحث قرار گرفت ... تعهد به توافق‌های قبلی تأیید و بر ضرورت اجرای آنها برای بیرون راندن عناصر تروریستی از ادلب تاکید شد، عناصری که هنوز در آنجا حضور دارند و می توانند با اقدامات تهاجمی خود تهدیدی علیه ارتش سوریه باشند.»

همچنین به گفته پسکوف، پوتین در این دیدار، با همتای ترکیه‌ای خود درباره محدودیت‌های وضع شده بر سر راه کالاهای روسی، از قبیل عوارض اضافی واردات محصولاتی همچون محصولات متالورژی،   چوب و لاستیک به ترکیه، گفتگو کرد.

سخنگوی کرملین افزود: سران دو کشور توافق کرده‌اند که اگر وضعیت همه‌گیری کرونا اجازه دهد، تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ ملاقات حضوری دیگری داشته باشند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دیدار از  کشورش دعوت کرد.

اردوغان گفت: "من او را دعوت کردم تا در آینده‌ای نزدیک به ترکیه بیاید و واکنش ایشان مثبت بود. "

اردوغان همچنین گفت که آنکارا ممکن است در زمینه هواپیماهای نظامی، موتورها، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها با مسکو همکاری کند.

وی گفت: روند [دستیابی به سیستم تسلیحاتی ضدهوایی] S-۴۰۰ ادامه دارد، ما در مورد مراحل عقب نشینی صحبت نمی کنیم. ما همچنین در مورد چگونگی پیشبرد همکاری‌ها بحث کردیم. به عنوان مثال، در زمینه تولید هواپیماهای نظامی.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که در مذاکرات خود در سوچی درباره همکاری هوافضا با ولادیمیر پوتین صحبت کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 3
    اردوغان همچنین گفت که آنکارا ممکن است در زمینه هواپیماهای نظامی، موتورها، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها با مسکو همکاری کند.**** مگه ناتو بهش هیچی نمی ده ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      3 3
      میخواست فضولشو پیدا کنه که اونم پیدا کرد. آفرین به تو برو جایزه تو بگیر.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    داریم به جاهای قشنگ و جالب ترکیه نزدیک میشویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس