گرانی در بازار فراوانی در گمرک!

سخنگوی گمرک گفت: کریدور ITI سازمان همکاری اقتصادی اکو با ارسال دو محموله به صورت آزمایشی از کراچی به استانبول از مسیر ایران فعال شد.

به گزارش مشرق، «سید روح اله لطیفی» افزود: بر اساس مصوبات سازمان همکاری اقتصادی اکو مبنی بر راه اندازی کریدور  ITI (استانبول_تهران_اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک در این هفته از کراچی پاکستان تحت کارنه تیر حرکت خود را آغاز کرد و شب گذشته از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شد.

وی افزود: گمرک ایران نیز در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و به عنوان مسئول اجرای کنوانسیون گمرکی «تیر» در کشور با هماهنگی سایر دستگاه ها در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان و دستگاه های مرتبط کشوری، اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این کریدور و حرکت محموله ها به سمت مرز بازرگان به عنوان مرز خروج به انجام رسانده است.

لطیفی تاکید کرد: گمرک ایران آمادگی دارد همان طور که با ایجاد زیرساخت لازم و برای اولین بار در دنیا ETIR را با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان اجرایی کرده است، با همکاری پاکستان نیز می تواند امتداد این رویه را از پاکستان به ترکیه در کریدور شرق به غرب و از پاکستان به جمهوری آذربایجان در مسیر جنوب به شمال اجرا کند.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت توجه به همسایگان و بهره مندی از مزیت های جغرافیایی و ترانزیتی کشور است، بنابراین هر اقدامی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دستیابی به منافع ملی و منطقه ای و نهایتا همگرایی کشورهای همسایه در اولویت گمرک مانند سایر ارکان اقتصادی و سیاسی کشور قرار دارد.

دو محموله لاستیک و پارچه که از  کراچی پاکستان تحت صحابه تیر سفرش را آغاز کرده، بنا است با عبور از خاک ایران و خروج از مرز بازرگان به مقصد نهایی اش در استانبول منتقل شود.

کنوانسیون تیر، مهمترین کنوانسیون ترانزیت بین المللی با ۷۶ کشور عضو و با حضور بزرگترین اقتصادهای دنیا است که جمهوری اسلامی ایران یکی از موثرترین و فعال‌ترین اعضای این کنوانسیون طی سال‌های اخیر بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس