مقاومت فلسطین اقدام تل‌آویو برای جمع‌آوری اطلاعات از اسرایش را خنثی کرد

منبعی در مقاومت فلسطین خبر داد که دشمن به منظور جمع‌آوری اطلاعات درباره اسرای خود در تلاش برای کار گذاشتن دستگاه‌های جاسوسی در نوار غزه بوده که نیروهای مقاومت آن را خنثی کردند.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی، امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که پس از تلاش‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی برای تشدید جنگ امنیتی علیه مقاومت، گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه یک ضربه امنیتی جدید به دستگاه جاسوسی تل‌آویو وارد کرده‌اند.

روزنامه «الاخبار» در این خصوص گزارش داد که تل‌آویو در تلاش بوده تا اطلاعاتی درباره اسرای خود در زندان‌های مقاومت به دست آورد؛ اما تلاشش ناکام می‌ماند.

این روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع در مقاومت فلسطین گزارش داد: «دستگاه‌های امنیتی مقاومت اخیرا چند ضربه به سازمان اطلاعات اشغالگران وارد کرده‌اند و توانسته‌اند دستگاه‌های جاسوسی صوتی و تصویری آن‌ها را که تعدادی از اماکن داخل نوار غزه را زیر نظر داشت، کشف کنند».

از سوی دیگر، سازمان اطلاعات مقاومت توانسته‌ دستگاه‌هایی را که دشمن قصد کارگذاشتن آن در شبکه ارتباطات زمینی داشته، کشف کند.

منبع مذکور در ادامه گفت که تدابیر امنیتی شدید مقاومت در امتداد نوار غزه و در طول گذرگاه‌های ارتباطی با اشغالگران، مقامات اسرائیل را مجبور کرده است که برای ارسال دستگاه‌های کوچک به نوار غزه از پهپاد استفاده کنند تا جاسوسانشان در این باریکه آن‌ها را در اماکن و مراکز فرماندهی مقاومت کار بگذارند.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، بیان کرد که اقدامات تل‌آویو برای انجام چنین اقداماتی اخیرا تشدید شده است؛ اما دستگاه‌های امنیتی مقاومت طی مدت زمان گذشته توانسته‌اند بخش عظیمی از این اقدامات را خنثی کنند.

طبق اظهارات این منبع، دشمن تلاش‌های خود را برای دست‌یابی به اطلاعات اسرایش در زندان‌های مقاومت بیشتر کرده تا این‌گونه بهای مورد نظر مقاومت در عملیات احتمالی تبادل اسرا را نپردازد و از تکرار سناریوی «وفاء الاحرار» در سال ۲۰۱۱ یعنی زمانی که اشغالگران ۲۴ اسیر فلسطینی را آزاد کردند تا تنها یک فایل ویدئویی از «گلعاد شالیط» نظامی اسیر خود دریافت کنند، جلوگیری کنند.

اظهارات این منبع با سخنان «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همخوانی دارد که  اخیرا اعلام کرد اشغالگران در تلاش هستند تا اطلاعاتی درباره اسرای خود در غزه به دست آورند و بهای آزادی نظامیان صهیونیست را نپردازند.

 مقاومت طی سال‌های گذشته توانسته تعدادی از دستگاه‌های جاسوسی را که تل‌آویو قصد کار گذاشتن آن‌ها در سامانه‌های ارتباطی گروه‌های مقاومت را داشت، ‌ کشف و این اقدامات را خنثی کند از جمله بزرگترین سامانه‌ جاسوسی که کشف آن در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت و منجر به شهادت شش نفر از نیروهای «کتائب القسام» ‌ شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شد.

یک سال پس از آن نیز مقاومت یک گروه ویژه صهیونیستی از یگان «سریت متکال» را شناسایی کرد که در حال انجام مأموریت در نوار غزه بود.

این یگان که در تلاش برای کار گذاشتن دستگاه‌های جاسوسی در شبکه‌های ارتباطی نوار غزه بود، با نیروهای مقاومت مواجه شد و فرمانده آن به هلاکت رسید. شناسایی یگان مذکور باعث شد که نیروهای اعزام‌شده به نوار غزه با پوشش هوایی رژیم صهیونیستی از این باریکه خارج شوند؛ اما  پس از این رویداد، مقاومت اعلام کرد که توانسته یک گنج امنیتی را به دست آورد.

پیش از آن نیز نیروهای مقاومت یک محموله حاوی کفش‌های نظامی را کشف کردند که در آن‌ها تراشه‌هایی برای تعقیب و جاسوسی کار گذاشته شده بود. تل‌آویو قصد داشت که این محموله را از طریق گذرگاه «کرم ابو سالم» ‌ وارد نوار غزه کند و گمان می‌کرد که این کفش‌ها در بازارهای غزه به فروش خواهد رسید و نیروهای مقاومت آن‌ها را خریداری خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    درود
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 0
      هزاران هزار درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس