هنیه: بایدن و بنت هیچ راه‌حل سیاسی برای مسأله فلسطین را نخواهند پذیرفت

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: هیچ موضوعی سیاست آمریکا در قبال اسرائیل را عوض نخواهد کرد و رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل هیچ راه‌حلی برای موضوع فلسطین را نمی‌پذیرند.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با شبکه ترکیه‌ای «"A HAABER » گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ راه‌حل سیاسی برای مسأله فلسطین را نخواهند پذیرفت حتی اگر این راه‌حل تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ باشد بنابراین انتخاب آنها تغییری در مسیر اشغالگری نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، وی افزود، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست اشغال، غصب اراضی و نقض حقوق فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

هنیه ادامه داد: گمان نمی‌کنیم که چیزی، سیاست آمریکا در قبال اسرائیل را تغییر دهد زیرا هر دو طرف منافع عالی و مرتبطی با یکدیگر دارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره توافق عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم اسرائیل ابراز تأسف کرد و گفت، برخی کشورهای عربی معتقدند که مشروعیت آنها به آمریکا مرتبط است و همچنین اعتقاد دارند که مسیر آمریکا از تل‌آویو می‌گذرد اما این نشان دهنده واقعیت نیست. روابط دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی به معنای آن نیست که ملت‌های این کشورها نیز رژیم صهیونیستی و توافق عادی‌سازی روابط را پذیرفته‌اند.

شش کشور عربی -مصر، اردن، امارات، بحرین، سودان و مغرب- از مجموع ۲۲ کشور عربی روابط رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد اسرائیل یک سال برای خروج از مرزهای ۱۹۶۷ فرصت دارد.

نماینده رژیم صهیونیستی  در واکنش به این اظهارات عباس گفت: «محمود عباس یک بار دیگر ثابت کرد که وقتش به پایان رسیده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس