کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۳۴ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۴۳۵ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۳۴ میلیون و ۷۲ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۳۴ میلیون و ۷۲ هزار و ۳۳۵ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۳۹۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۶۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۲۳ هزار و ۲۷۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۹۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۱۳ هزار و ۹۵۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۳ هزار و ۱۳۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۹۸۰ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۴۸ هزار و ۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۷ هزار و ۷۵۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۴۶ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۹۶ هزار و ۱۲۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۲۹۴، ۷ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۳۸، ۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۶۶، ۷ میلیون و ۸ هزار و ۲۲۸ و ۵ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۶۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۶۱ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۹۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۳ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۷۰۲، ۳۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۸ و ۲۰ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۰۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا،

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس