نشریه صهیونیستی: اسرائیل هیچ استراتژی واقعی علیه ایران ندارد

یک نشریه چاپ فلسطین اشغالی نوشت، سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که تل‌آویو از هیچ استراتژی واقعی برای تقابل با ایران برخوردار نیست.

به گزارش مشرق، نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» شامگاه چهارشنبه در یادداشتی به قلم «رُن بن‌ییشای» روزنامه‌نگار باسابقه اسرائیلی به سخنرانی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم در سازمان ملل پرداخته و آن را نشانه‌ای از نبود استراتژی واقعی علیه ایران در تل‌آویو دانست.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «حملات لفظی بنت به ایران در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، پریشانی استراتژیک اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی را نشان داد، که همزمان در حال سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود است».

نویسنده این مطلب سخنرانی بنت را نشانه ضعف او دانسته و توضیح داد: «نخست‌وزیر اسرائیل تقریبا از آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تمنا کرد که مواضع خودشان علیه تهران را سخت‌تر کنند و اقدامات شدیدتری برای توقف برنامه اتمی ایران انجام دهند».

در ادامه این یادداشت یدیعوت آحارونوت آمده است: «نومیدی و یأس بنت از این حقیقت نشأت می‌گیرد که اسرائیل هیچ گزینه نظامی مؤثر، قابل اتکا و متعارفی برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران قبل از رسیدن به هدف، ندارد».

بن‌ییشای همچنین به تل‌آویو توصیه کرد: «اسرائیل نه تنها نیازمند خنثی‌سازی توانمندی‌های هسته‌ای نظامی ایران است بلکه باید مطمئن شود آن توانمندی‌ها را دیگر نمی‌توان بازسازی کرد».

نفتالی بنت در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی ادعا کرده بود که ایران درصدد نابودی رژیم صهیونیستی است و می‌خواهد بر منطقه مسلط شود و این کار را می‌خواهد با برنامه هسته‌ای خود به پیش ببرد.

کابینه رژیم صهیونیستی به هدایت بنت، از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های مختلف به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجين IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    اگر جهاني سازي با اين اهداف كه كشور هاي خاص با استفاده از نهاد هاي بين المللي برنامه خود را به ملل ضعيف تحميل كنتد اين برنامه موجب رشد تفكر ناسيوليستي و دسته بندي هاي جديد و اغاز در گيري و جنگ هاي خانمان سوز و حتي كره زمين سوز با توجه به تسليحات موجود فعلي خواهيم بود اما اگر جهاني سازي همراه با متطق و انسانيت و حقوق واقعي بشرهمراه باشد مي تواند اعتماد و امنيت و زندگي و صلح را به جهانيان هديه دهد حال از اين بانيان اين تفكر كه در قدم اول راهشان را كج براداشته و از نهاد هاي بينالمللي براي فشار به ملت ديگر ابزاري استفاده مي كنند بدانند الان دارند دود مي كارند نهايت اتش درو خواهند كرد چرا كه اين راه جهاني سازي نيست عدم توجه به خواسته هاي مشروع ديگران ان به تحقق نمي رساند و از اينها بايد پرسيد چرا بيش از ٦٠ سال است مشكل فلسطين و اسراييل حل نشده مگر فلسطينها انسان نيستند و فقط مردم اسراييل سزاور حمايت و زندگي و حقوق انساني هستند همين غده هاي چركين و عدم اعتمادي را به اين بانيان و نهاد هاي بين المللي ايجاد مي كند كه نتوانند ان جهاني سازي مورد نظر را تحقق ببخشند و براي انسانيت و زمين جهنمي از در گيري ها متصور و محتمل كنند و حتي رقابت هاي تسليحاتي امروز را مي توان در اين روند وحشتناك جستجو كرد
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    برای نابود صهیونی لازم به‌ داشتن سلاح هسته‌ای نيست موشک های نقطه‌ زن محورمقاومت درعرض چند ساعت اسرائيل رابا سلاح‌های اتمی خودش به آتش‌ کشيده کشیده به‌ عهد حجر می برنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس