شیخ زکزاکی: صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه هستیم/ اگر مردم در تصمیم‌گیری آزاد باشند نظام اسلامی را انتخاب می‌کنند

رهبر جنبش اسلامی نیجریه با اعلام اینکه جنبش اسلامی نیجریه صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه است، تأکید کرد که اگر مردم کشورش در تصمیم‌گیری آزاد بودند، نظام اسلامی را انتخاب می‌کردند.

به گزارش مشرق، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در یک مصاحبه تلویزیونی، جنبش اسلامی نیجریه را «صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه» خواند و تأکید کرد که این جنبش شاهد رشد و شکوفایی است.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پی بردیم اندیشه‌های این انقلاب با اندیشه‌های ما دانشجویان در دانشگاه مشابهت دارد.

شیخ زکزاکی اوضاع اجتماعی در نیجریه را نشان از تداوم استعمار دانست و گفت، اگر مردم در تصمیم گیری آزاد باشند نظام اسلامی را انتخاب می کنند.

وی که با شبکه بین‌المللی پرس تی وی گفتگو می‌کرد، در معرفی خود گفت: دانشجوی رشته اقتصاد بودم، در نشست‌های اسلامی حاضر می‌شدم و ترویج آموزه‌های اسلام را، تبلیغ می‌کردم.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه ادامه داد: وقتی در دانشگاه بودیم فعالیت های اسلامی داشتیم، من نه سال در زندان بودم که هفت سال آن در دهه هشتاد قرن گذشته بود، در دانشگاه مناسبت های دینی بر پا می کردیم و مقامات هم بر حاضران در این نشست ها سخت می گرفتند و آنان را مورد اذیت و آزار قرار می دادند.

در حمله به منزل ما چند تن از فرزندانم نیز کشته شدند

شیخ زکزاکی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: مقامات نیجریه به منزل من یورش بردند و بسیاری از افراد حاضر در منزل و خارج از منزل را کشتند، چند تن از فرزندان من نیز کشته شدند، اما آنچه مرا غمگین‌تر می‌کند اینکه مقامات کورکورانه تیراندازی می‌کردند. وی افزود، همسرم در آن حمله زخمی شد و هنوز هم گلوله از بدنش خارج نشده است، در بدن من هم گلوله است ضمن اینکه از کم بینایی رنج می‌برم.

رئیس جنبش اسلامی نیجریه افزود: همچنان تحت نظارت مقامات زندگی می‌کنیم و اجازه نداریم درباره حملاتی که به ما شد صحبت کنیم.

وی ادامه داد: خواستار آن شدیم تا درباره کشتاری که به راه انداخته بودند تحقیق شود، چون مقامات بیش از هزار نفر را کشتند، خانه‌ها و مدارس را ویران کردند و حتی بیش از صد نفر از مجروحان را بازداشت کردند، اما تا به امروز مقامات کشور احکام دادگاه را هم اجرایی نکرده اند. دادگاه ژوئیه امسال در حکمی به ما حق داد تا خواستار غرامت شویم، اما تا به امروز غرامتی به من پرداخت نشده است.

شیخ زکزاکی اضافه کرد: به دلیل اینکه در بدن من و همسرم گلوله است خواستار آن شدیم تا برای معالجه به خارج از کشور سفر کنیم به همین منظور پس از آزادی از زندان، خواستار صدور گذرنامه شدیم.

پیام امام حسین(ع) پیروزی خون بر شمشیر است

شیخ ابراهیم زکزاکی تأکید کرد: پیام روشن امام حسین(ع)، این است که خون بر شمشیر پیروز است، مراسم عاشورا و اربعین تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

وی درباره حمله به عزاداران حسینی در نیجریه اظهار داشت: آنچه در ابوجا اتفاق افتاد حمله مقامات کشور به راهپیمایی های نمادین احیای اربعین امام حسین علیه السلام بود، در آن حمله دهها نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند، البته آمار شهدا و زخمی ها دقیق نیست ولی به زودی آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد، البته برخی از کشته شدگان از افراد حاضر در راهپیمایی نبودند بلکه از عابران بودند.

باید در مسیر جهاد و راه و رسم اهل بیت باشیم

شیخ زکراکی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم در مسیر جهاد و راه و رسم اهل بیت علیهم السلام باشیم.

وی افزود: نلسون ماندلا که سال های زیادی از عمرش را در زندان به سر برد، گفت، به راه و رسم امام حسین (ع) می اندیشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    36 10
    خدا حافظتان باشد
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      16 9
      خداقوت،مرد بزرگ
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    18 10
    خدا حافظ شما باشد
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    8 3
    دیگه فقط تو مونده بودی
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    8 4
    الله اکبر این همه داغ ببینی که همه فدزندانت کشته بشن باز عم مانندوفاتحان صحبت کنی و به راهت کوچکترین شکس نکنی واقعا رهروان حقیقی امام حسین علیه السلام ایشون و امثال ایشون هستند
  • شهروند شهرستان ارومیه IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    7 6
    سلام زمان آن فرا رسیده است ایران اسلامی با تمام توان از این شیخ رنج دیده شجاع چون انصار الله در یمن و حزب الله در لبنان حمایت کند تا این دوستداران مقاومت هم رسانه و هم امکانات اقتصادی برای رشد و پیشرفت خود داشته باشندو این مقاومت بایددر سرتاسر افریقا گسترش یابد و باید به ریس جدید سیما یاد آوری کنیم دوستداران مقاومت در هندوستان و شرق آسیا را هم اطلاع رسانی کنند انشاالله و توکل الله.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 2
    وای بر ما که در امان کامل دنبال دنیایم ولی بندگانی از خدا در جای دیگر در تنگنای کامل دنبال خدا هستند، خدایا ما رو هدایت کن
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 2
    سلام و درود بر شیخ زکزاکی بزرگ و مجاهد واقعی . خدا سلامتی و پیروزی بر دشمنان عطا فرماید.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    8 1
    اوضاع فلاکت بار مردم ایران و مقام اول دزدی و فساد و غارت در جهان الگویی برای مردم جهانه که فریب دین فروشان را نخورند
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 3
      دروغهای آلبانیاییها دیگه رنگش مشمئز کننده شده
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    خدا وکیلی این شخصیت بوی امام حسین می ده چون همه چیزشو برای خدا داده، فرزندان سلامتی آسایش.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 3
    درود بر شیخ زکزاکی عزیز این مجاهد راستین ...
  • DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 3
    درود بررهبربزرگ وخداجوی آفریقا تو وخاندان و یاران شهیدت به مثابه امام شهیدت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پیروز جاودانی به ایشان بگویید ما اهمیت دعا کنند تا با آنان ثابت‌ قدم‌ باشیم وخداوند تعالی به فضل خود ازمادرگذرد وشفاعت شهیدان مظلوم نيجريه رابه ماعطاکند انشالله درود سلام همیشگی ما براین مبارز
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 1
    یعنی دوست دارند مثلا تخم مرغ بشود شانه ای 50 هزار و خانه دست نیافتنی بشه؟
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    یک سوال؟ چطور تو کشوری که اکثریت مسیحی هستند و بعد مسلمانان اهل سنت شما حکومت اسلامی بر پا می کنید؟ آیا با تجزیه آن کشور؟
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    شیخ ابراهیم همان جون امام حسین است که تمامی داار و ندار خود درر راه اعتلای مکتب اهل بیت گذشته است، مرحبا و آفرین بر این مرد بزرگو تاریخ ساز آفریقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس