لاپید در اولین سفر فردا به منامه می‌رود/ بحرین مقصد تجاری مهم اسرائیل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دعوت وزارت خارجه بحرین، فردا (پنج‌شنبه) در اولین سفر رسمی یک وزیر اسرائیلی به بحرین راهی منامه خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از مرآة البحرین، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن دیدار با یکدیگر، سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح می‌کنند.

منابع خبری بحرین گزارش دادند که در جریان این سفر قرار است لیستی از توافقنامه‌های دوجانبه به امضا برسد.

در این سفر، «آلون اوشپیز» مدیرکل وزارت امور خارجه و «عود یوسف» معاون مدیرکل در امور خاورمیانه و روند سازش، لاپید را همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که به زودی برای افتتاح سفارت این رژیم به منامه سفر می‌کند.

رژیم صهیونیستی و بحرین فردا خطوط مستقیم پرواز که شامل دو پرواز در هفته باشد که از سوی شرکت گلف ایر بحرین برنامه‌ریزی خواهد شد، افتتاح خواهند کرد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نقل از عیدان رول معاون وزیر خارجه آمده است: بحرین مقصد تجاری مهمی برای اسرائیل خواهد بود و افتتاح خطوط پرواز بین دو طرف گام استراتژیک مهمی است که در اقتصاد اسرائیل و نیز گردشگری تاثیر به سزایی خواهد داشت. زیرا این پروازها اجازه دسترسی ارزان و راحت به شرقی‌ترین نقاط را می‌دهد.

رول افزود: این گام مهم دیگری در تحکیم روابط با کشورهای شورای همکاری در چارچوب توافقات ابراهیم است که گام‌های همکاری در زمینه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

بحرین قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی را در تاریخ ۲۵ شهریور به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کرد و رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با اسرائیل آشکار و رسمی کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    خاک برسر بی لیاقتت کنم بی عرضه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس