به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: آیت‌الله سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد، یکی از اضلاع مثلث مبارزاتی مشهد، در هفت مهرماه 1360 توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. آیت‌الله خامنه‌ای در اولین سالگرد شهید هاشمی‌نژاد، در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی درباره آخرین دیدار خود با شهید فرمودند: 

«آخرین دیدار من با ایشان در یکی از این مناسبت‌ها بود؛ در یک سخنرانی که یادم نیست که به چه مناسبتی بود - به نظرم در 17 شهریور بود - ایشان آمدند تهران. من بیمار بودم. ایشان آمدند منزلی که من از بیمارستان به آنجا برده شده بودم. آمدند آنجا و من حال بسیار سختی داشتم و ایشان هم بسیار متأثر بود از وضع حال من. به‌هرحال سخنرانی را کردند و یک‌شب را با ما بودند و بعد رفتند مشهد. 

بعد از چند روزی که گذشت، صحبت کاندیدایی من برای ریاست جمهوری شد. ایشان تلفن کرد از مشهد و خیلی اظهار خوشحالی کرد و گفت: من واقعاً خوشحال شدم که شما کاندید شدی و این‌که قبول کردی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری؛ و اصرار کرد که حفاظت کن خودت را؛ و گفت که اگر فکر می‌کنی چنانچه تهران حفاظت ضعیف است، از مشهد دوستان قدیمی خودمان را یک عده‌ای بفرستم تا از شما محافظت کند. فراموش نمی‌کنم این را که این‌قدر ایشان مصرانه به من می‌گفت که شما از خودت محافظت کن؛ خیال می‌کنم از آن تلفن تا شهادت ایشان دو الی سه روز بیشتر فاصله نداشت.» 

 منبع این نوشته ویژه‌نامه روزنامه جمهوری اسلامی 7 مهر 1361 است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس