کد خبر 1278217
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
انتقادات شدید مدرس AFC از ناظم الشریعه و تیم ملی فوتسال

کارشناس و مدرسAFC فوتسال گفت: در جام جهانی لیتوانی تیم ملی فوتسال در حمله و دفاع برنامه ای نداشت.

به گزارش مشرق، ناصر صالح در خصوص حذف تیم ملی فوتسال از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: به بازیکنان و کادر فنی خسته‌ نباشید می‌گویم. زمانی که یک تیم گل دریافت می‌کند چهار عامل نقش مهمی دارد. ضعف در بازی‌سازی و جایگیری مدافع اول، دوم ضعف در تکنیک و درگیری، سوم ضعف در پوشش دفاعی و چهارم ضعف در تصمیم‌گیری تاکتیکی مربی تیم.

وی افزود: نقاط ضعف تیم ملی در بحث دفاعی و تاکتیکی در این مسابقات کاملا محسوس و مشهود بود. ما باید از اولین بازی متوجه می‌شدیم که چه اشتباهاتی داریم. با کادری جوان و بازیکنان عالی با همین شرایط سنی می توانستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بازیکنان را در اوج نگه داریم. این بازیکنان آمادگی چنین مراحل تکنیکی و تفکرات تاکتیکی داشتند اما باید مربیان ما قبل از این اتفاقات به آنها آموزش می‌دادند. بازیکنان ملی‌پوش ایران در مهارت بالا و غنای تکنیکی قرار دارند.

مدرس و کارشناس AFC  تصریح کرد: در بازی‌های تیم ملی ما در حمله ۵ نفره ضعف شدید داشتیم. در ابتدا به گل می‌رسیدیم، اما از گل‌های خودمان نمی‌توانستیم دفاع کنیم و هیچ برنامه‌ و تاکتیکی برای ادامه بازی نداشتیم، در مقابل تاکتیک‌های تیمی حریفان هم ضعف داشت. در حمله در زمان مالکیت توپ تیم حریف پرس می‌کرد و ما نمی‌توانستیم از پرس حریف خارج شویم. این یک ضعف بزرگ در فوتسال است. ملی پوشان ما سعی کردند با مهارت‌های غنی و تاکتیکی که داشتند آن را اجرا کنند، اما ضعف قدرت جسمانی در تیم ما مانع از اجرای آن شد و شرایط سنی بالای بازیکنان مشهود بود. در بدنسازی تیمی ضعف داشتیم و می‌توانستیم با یک بدنساز و یک مدیر فنی خوب در این مسابقات تا مرحله نیمه نهایی پیش برویم.

بیشتر بخوانید:

ترسی که کار دست تیم ملی فوتسال داد/ اعتراف ناظم‌الشریعه به یک واقعیت تلخ

صالح تصریح کرد: من خودم شخصا بارها با ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی که یکی از شاگردان من بوده صحبت داشته و درخواست کردم که حداقل یک مدیر فنی در کنار تیم داشته باشد و این کار را یکی از پیشکسوتان فوتسال می‌تواند انجام دهد، اما متأسفانه او می گفت بدون مدیر فنی در تورنمنت‌های مختلف حاضر شده و نتیجه گرفتیم.

این مدرس تاکید کرد: در جام جهانی ما یک تیم نبودیم، یک تیم در حمله و دفاع باید برنامه داشته باشد که ما نداشتیم. به نظر من کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند و در نهایت باید از تلاش آنها تشکر و قدردانی کرد. در بازی‌های تیم ملی مشاهده کردید که ما در نیمه اول به گل می‌رسیدیم و در نیمه دوم گل دریافت می‌کردیم. خب، این ضعف قدرت بدنی بازیکنان را نشان می‌داد. بزرگ‌ترین ضعف ناظم الشریعه این بود که بزرگتری در کنارش نبود که وی را  راهنمایی کند. من حدودا ۵ سال پیش به  او گفتم که ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد، اما وی توجهی نکرد و همانطور که گفتم همیشه مدعی بود به بازی‌های آسیایی می‌رویم، هیچ مشکلی هم نداریم. صحبت‌ها و پاسخ وی بی‌احترامی به بزرگان فوتسال و توهین به آنها بود اما ما به خاطر شرایط تیم ملی و آرامش آن حرفی نزدیم.

وی ادامه داد:  هر مربی می‌آید و یک اثر خوب از خود در تیم ملی به جا می‌گذارد. کی‌روش زمانی که به فوتبال ما آمد بازیکن‌سالاری را از بین برد و ساختار دفاعی را آنقدر خوب کرد که همیشه یاد و اثرش در ایران باقی است، اما ناظم الشریعه یک اثر جوانگرایی هم از خود نگذاشت. ما به راحتی نسل طلایی فوتسال که می‌توانست الگویی برای نسل آینده باشد و حتی می‌توانست قهرمان جهان شود را از دست دادیم.

کارشناس فوتسال گفت : پزشکان ما هم قصور کردند، وقتی حسین طیبی لژیونر فوتسال مصدوم است چرا به جای این بازیکن یک جوان و جویای نام را به تیم اضافه نکردیم؟ رفتن طیبی با تیم ملی به لیتوانی با اینکه بازیکن بزرگ و با ارزشی است چه سودی برای تیم ملی داشت؟ تیم ملی بازیکنانش یکی یکی در حال مصدوم شدن بودند و ما بازیکن مناسبی نداشتیم که جایگزین کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی کادر فنی و پزشکان بود.  تیم ملی باید با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان راهی تورنمنت جام جهانی می‌ شد. فرقی ندارد چه تورنمنت تایلند و چه تورنمنت بلاروس باشد. بازیکنان جوان باید میدان ببینند تا تجربه مناسب را به دست آورند. در حال حاضر فوتسال ما به جز این نسل طلایی که وجود دارد برای آینده پشتوانه‌سازی نداشته و نسل  طلایی فوتسال ما با برنامه‌ریزی غیرمنطقی از بین رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    18 1
    با مربی ترسو و بازی ضعیف جلوی آمریکا و صربستان مشخص بود به جایی نمی رسیم.
  • رزمنده‌ قدیمی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 1
    اگر کادر فنی این همه اشتباه داره گس چرا می گویی زحمت خودشون را کشیدن پست و مقام بدبخت کروه ورزش ایران را
    • R IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 0
      اگه قشنگ خونده باشی گفت زحمت کشیده ولی به جای تصمیم عاقلانه احساسی بوده یه مدیرفنی بایدمیداشت تیم این تیم ملی واقعالیاقت قهرمانی جهان روداشت بااین بازیکنای خوب ولی واقعاحیف اگه یه کادرخوب وبادانش میداشتیم صددرصدحداقل فینال بودیم الانم نبایددیگه وقتوهدربدن
  • داش رضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    متاسفانه نداشتن علم روز غرور حسادت پدرکشورودراورده درهمه زمینه هاچه اقتصادچه ورزش همه مدعی اندکه بهترینند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    این همه صغرا کبرا ندارد جلو تیمهای قوی تنها نباید دفاع کرد باید تمرکز را مرتب با حمله به هم ریخت . تیم خیلی ضعیف هم چه در لاک دفاعی برود چه دو تکه شود حمله و دفاع کند مغلوب است. ما در کلاسی نبودیم که فقط دفاع کنیم بازیکن هجومی بیشتر داشتیم تا مدافع
  • فران IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    خوب با توصیفات جناب مدرس فیفا آقای ناظم الشریعه مقصر اصلی باخت فوتسال شدند .درست اما مگر فوتسال در باشگاههای کشور اجرا نمیشه مگر جوانان جویای نام در عرصه این رقابتها دنبال خود نشان دادن و پیشرفت نیستند .پس جناب صالح جای اینکه امیدها را بر باد رفته دانسته و نسل طلائی را معدوم یافته تلقی نمائید .بیایید و به عنوان مدرس از این پس برنامه دهید .راهکار ارائه فرمائید.بالاخره این بازیها و تورنومنتها ادامه خواهد داشت.لااقل سه تیم در رده های سنی مختلف برای تیم ملی در نظر بگیرید و روی آنها کار کنید.امکانات بدهید .از تکنولوژی روز دنیا بهره ببرید و....جناب صالح در هر شرایطی که فوتسال ما باشد آنقدر پتانسیل دارد که با برنامه ریزی صحیح دومرتبه اوج گرفته و خاطرات طلائی گذشته را اکرار کند.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 2
    اگر یه تیم گل فنی از شیراز رفته بود قهرمان جهان میشد. فقط اولاد قباد عالی بود عالی بسیار ضعیف بود تیم!
    • ناصر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      5 2
      گل فنی دیگه چ صیغه ایه
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      امان از نژادپرستی
  • ایراندوست IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    از دلایل باخت اتکاء تیم به حسن زاده بود که دیگر پا به سن گذاشته و مانند 4 سال قبل نیست. قبلا او در هر بازی گل میزد. در ضمن تیم دومی که به زمین میامد با تیم اصلی خیلی فاصله داشت و ما دعا میکردیم هرچه زودتر از زمین خارج شود. بعضی از بازیکنان فوتسال را با فوتبال اشتباه گرفته بودند و شوتهای به اصطلاح " ساعتی" میزدند! این استرسی هم که درتیم ملی مشاهده میشد استرس سر مربی بود که انرا به بازیکنان منتقل میکرد. مسئوول باختها هم خود سرمربی است.
  • عبدالرحمن IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    آقای عزیز اولا کارشناسیت ارزونی خودت این تیمچهار سال با همین مربی بهترین و زیباترین بازیها را انجام داد و برزیل پرستاره و پرتقال را شکست داد و برای اولین بار با قدرت سوم شد الان که از ضعف دروازه بان و خطای داور که باعث این نتیجه شد ناظم الشریعه بی دانش شد کمی منصف باش اسپانیا و روسیه در جمع چهار تا نیستن در ضمن قزازها چهار بازیکن برزیلی داشتن که مهمترینش دروازه بان بود و یک مهاجم و بهترین دیدارهای تدارکاتی رو داشتن ما چه امکاناتی برای تدارکات تیم در نظر گرفتیم که ازش انتظار داریم جزو چهار تا باشد به نظر من ناظم الشریعه بهترین عملکرد رو داشت اگه هر مربی میبود ما از گروه صعود نمیکردیم
    • پیمان IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      شما میگی این تیم ۵ سال پیش خوب بازی می کرد عزیزم این تیم که من دیدم حاله اه رفتن نداشتند،تیم واقعا پیر بود و در مقابل قدرت تیمهای جوان خیلی زود کم می آورد سرمربی هم که هیچ برنامه ای نداشت.هیچ بازیکنی قادر به دریبل یه بازیکن نبود جز اولاد غباد بقیه حتی یه دریبل نمیتونستند بزنند.شالوده تیم از کادر فنی گرفته تا اکثر بازیکنان باید تعویض بشن.
  • ناصر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    ما کاربلدایی مثل علی پازوکی داریم که متاسفانه اصلا ازشون استفاده نمیشه.نتیجه همین میشه
  • مهراب IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    بارمربی بزدل معلوم بودحذف میشیم
  • هادی TR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    دمت گرم استاد .حرف دل خیلی ها را زدی .اگر ما می گفتیم .مربی گری ایشان را در صدرا شیراز دیدیم .نمی خواهم به گذشته باز گردیم . علی الحال با آمدن شما و بزرگان دیگر انشاالله این نقص بر طرف خواهد شد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    فوتسال یعنی تکنیک ناب. متاسفانه فقط اولاد قباد پابه توپ بود. حفظ توپ ندارن زیر فشار توپ رو از دست میدادن. حیدریان و شمسایی با همین سن پا به توپ و حفظ توپ بهتری دارن. یاد دریبل های حیرت انگیز حیدریان بخیر.
  • tajik IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    صد در صد مقصر حذف تیم مربی تیم بود.چون ما همون اشتباهاتی رو مرتکب شدیم که در بازی های قبل نیز مرتکب شدیم.در بازی آمریکا ، ازبکستان و قزاقستان.در نیمه های اول بسیار خوب بودیم ولی در نیمه های دوم ضعیف کار میکردیم و مهمترین ضعف ما در دفاع از جناحین بود و دیگه اینکه وقتی تیمی قدرتمند تر یا هم قدرت تیم حریف هست چه لزومی داره دفاعی بازی کنیم.در سه بازی این قضیه تکرار شد ولی اوجش در بازی قزاقستان بود یه نیمه روبه جلو و عالی و نیمه دوم دفاعی و ضعیف.وقتی تیم در دفاع ضعیفه باید تا میتونیم روبه جلو بازی کنیم تا حریف کمتر جلو دروازه ما بازی کنه.باخت صد درصد تقصیر مربی بود.چون یه صعف در سه بازی تکرار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس