کد خبر 1278107
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴

به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای درباره جهاد تبیین نوشت:

یکم. مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟

گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند.

دوم. گام اول چیست؟

 گام اول فهم نقشه کلان دشمن است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که 2 کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده 40 ساله را سیاه و آینده انقلاب را ناامیدانه تحلیل می کند شیطان است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه  وچه جاهلانه.

سوم. با خطاهاباید چه کرد؟

خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در جمهوری اسلامی. خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم.

چهارم. نقشه عملیاتی دشمن چیست؟

تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتورکردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ...خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم.

پنجم. هدف نهایی جهاد تبیین چیست؟

روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم.

و اما به چه طریق:

حق خواهی

قبل از هرکار نیازمند یک یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در فضای مجازی خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم. صحنه نبرد است. خیز حق طلبی و حق گوئی برداریم و آماده هزینه باشیم.

حق طلبی

حق آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد.

حق گوئی

هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی.

ناحق گریزی

هرجا ناحق دیدم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنید؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل شما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهید احساس اقلیت کنند.

 حق آرائی

حق را به زبان ساده بگوئید. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم.

 حق نمایی

حق نما یعنی نمایش حق. یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیرو فضلی از هرکس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند.

دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس