۷۸.۹ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما/ «افرا» پربیننده‌ترین سریال این شبهای تلویزیون

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره سریال‌های سیما در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ نشان می دهد که سریال «افرا» پربیننده ترین سریال فعلی تلویزیون است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره سریال‌های سیما در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۸.۹ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته است، مجموعه تلویزیونی «افرا» از شبکه یک با ۴۳.۸ درصد مخاطب و کسب رضایت «در حد زیاد» ۸۶.۲ درصدی پربیننده‌تر از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی در صدر سریال‌های سیما قرار گرفت.

«افرا» سریالی ۴۰ قسمتی است که تا روز انجام نظرسنجی، شنبه سوم مهر، ۲۶ قسمت از آن پخش شده است.

بر اساس این نظرسنجی که از میان افراد ۱۲ سال به بالا و در تهران و ۳۰ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده، سریال «هم سایه» از شبکه سه با ۲۳.۵ درصد بیننده و کسب رضایت «در حد زیاد» ۶۲.۹ درصدی، در رتبه دوم سریال‌های نیمه دوم شهریور قرار گرفته است.

«هم سایه» هم سریالی ۳۰ قسمتی است که با موضوع روز، نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان از شبکه سه سیما پخش می‌شود و تا روز انجام نظرسنجی ۱۷ قسمت از آن روی آنتن این شبکه رفته است.

«در کنار پروانه‌ها» از شبکه دو با ۱۷.۷ درصد بیننده و کسب رضایت «در حد زیاد» ۶۳.۹ درصدی و «زن زندگی، مرد زندگی» از شبکه پنج با ۱۱.۳ درصد بیننده و کسب رضایت «در حد زیاد» ۶۶.۷ درصدی در جایگاه‌های سوم و چهارم سریال‌های پربیننده سیما در این ایام قرار گرفتند.

در «کنار پروانه‌ها» هم سریالی ۳۱ قسمتی است که تا روز انجام نظرسنجی ۲۱ قسمت از آن روی آنتن شبکه دو رفته است. «زن زندگی، مرد زندگی» هم سریال ۲۶ قسمتی است که تا روز انجام نظرسنجی ۲۳ قسمت از آن روی انتن شبکه پنج سیما رفته است.

در میان سریال‌های تکراری، «مختارنامه» که از شبکه «قرآن و معارف» روی آنتن رفته با ۶.۶ درصد مخاطب صدرنشین شده و بازپخش «روزگار قریب» هم از شبکه آی‌فیلم توانسته ۵.۷ درصد مخاطب جذب کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۲.۳ درصد از پاسخگویان غیرتهرانی، سریال‌های تکراری را از «شبکه‌های استانی» تماشا کرده‌اند و ۱۸.۶ درصد از پاسخگویان هم از طریق اینترنت بیننده تکرار سریال‌های سیما بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    یک فیلم از همه شبکه ها خواستیم خودمون دار زدیم آخر نگذاشتند ولی بازم می ارزد به فیلمهای ترکی ماهواره.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 2
    سریالهای صدا سیما هم شده تداعی افسردگی و بدبختی ها و مشکلات انبوه خانوادگی
    • اسما IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 1
      شما درست میگی انقدر غم هم خوب نیس ولی باید به شریاط هم توجه کرد شما توقع داری توی محرم و صفر برات سریال طنز بسازن ؟!!!!!!!!!! یه چیزی بگو که منطقی باشه
    • نرگس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 0
      منظور دوستمون این بود که اکثر فیلما غمگینن واز طنز خبری نیست دیگه کسی توقع نداره که تو محرم وصفر فیلم شاد پخش کنن تو ماه های دیگه ام همینطوره و فیلم طنز به ندرت ساخته می شه
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 2
    از کیا نظر سنجی کردن؟؟ قبل از انتشار این آمارهای دروغین یه سر به فضای مجازی و سایتها بزنن نظرات مردمو ببینن بعد آمار بدن.همه میگن سریال بیست قسمته داره بیخودی کش پیدا میکنه و ارزش دیدن نداره.اونوقت رضایت حداکثری از کجا اومد؟؟
    • سعید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      خطاب به 00:44: اکثریت مردم اصلا در فضای مجازی یا حضور ندارند و یا حضور محدودی دارند، پس نمی تونی به نظریانی که در فضای مجازی در مورد سریالها داده میشه استناد کنی.مرکز آمارسنجی صداوسیما یکی از معتبرترین مراکز ارائه آمار در کشوره.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    یادش بخیر ، قدیما شب های برره بود و ساختمان پزشکان و مسافران و متهم گریخت و خندوانه و دورهمی و پایتخت و نون خ! حالا ببینید سطح توقعات الان به کجا رسیده
  • اکبر IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام با تشکر از بازیگران واقعا سریال بی مفهوم و بی خاصیتی هست بخاطر نبود فیلم سریال دیگر مجبوری هست نه انتخابی خدایی سریالهاتان را به لطافت و شیرینی مزین فرمائید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام.بعضی سریال ها که تازگی فرصت میشه نگاه کنم.خوب هستن.مثل همین فیلم هم سایه.که خوب کار شده و قابل پیش بینی نیست و کمی طبیعی شده ..! فیلم که یک دانشجور بود به حوادث بعد از انقلاب پرداخته شده بود هم بسیار عالی بود. اما حیف که ادامه نداشت.. ! از این دست فیلم ها خوب هستن،یک چیزی به دانش مخاطب اضافه میکنه. فیلم گاندو هم بد نبود.. البته چیزهای به ادم منتقل میکرد.ولی حقیقا برای ما که اصلش رو میدیدم کمی تکرار بود...! و البته درد اور. بنظرم صدا سیما نباید از بازیگران معروف و .. استفاده کند. فیلم ها که کمتر از بازیگران(وکاگردان و..) معروف استفاده شده،بسیار بهتره شده اند.چون هم بودجه رو درو میکن! وسهم حق مردم ایران رو غارت میکن! هم فیلم هاشون هم بدرد خودشون میخوره ! هیچ کاربردی نداره! و هم اینکه اجازه نمیدن مردم ایران دیده بشن! و دیگران دیده شوند..
  • لاله واژگون IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    هم سایه خیلی چرته دکتر زن داره میخواد لایه زن دیگیری ازدواج کنه سریال خارجی رواینهاهم اثر کرده. فقط درکنار پروانه ها و افرا
  • مهدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    ببین بقیه سریالا چی بودن که افرا اول شده!!!!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    افرا واقعا حق داره که پربیننده ترین سریال این روزا باشه . افرا مححححححشره و تازه به جای حساسش رسیده😉😉😉
  • نازی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سریال متوسطیه، از بیکاریه که می‌بینیم، فقط خانم فریبا متخصص نقشش رو عالی بازی کرده، بقیه بین تهران و رشت سرگردانن، ضمنا اون خانم دکتر لوووووس بی‌نمک هم خیلی زشت حرف می‌زنه و خیلی روی اعصابه، از کجا پیداش کردن؟
  • ناشناس IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سریال افرا رو بخاطر اقای سلطانی دوست دارم ،موضوع داستانش هم خوبه البته
  • احمدینژاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    مزخرف ترین سریال از بدو انقلاب تا امروز تورو خدا بازیگرانی مثل مهدی سلطانی فریبا متخصص پژمان بازغی رو از اعتبارشان کم نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس