بی‌اعتمادی اکثر مردم آمریکا به داده‌های دولت این کشور در مورد کرونا

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که اکثر مردم این کشور به داده‌های دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مورد ویروس کرونا بی‌اعتماد هستند.

به گزارش مشرق از "هیل"، این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط "اکسیوس و ایپسوس" انجام شده، نشان می‌دهد ۵۳ درصد شرکت کنندگان به داده‌ها و نحوه مدیریت دولت بایدن در خصوص ویروس کرونا اعتماد کم یا هیچ اعتمادی ندارند. 

در همین حال ۴۵ درصد مردم به عملکرد دولت بایدن اعتماد زیاد یا متوسط دارند. 

در نظرسنجی که پیش از این در روزهای اولیه دولت جو بایدن انجام شده بود، ۵۸ درصد از مردم اعلام کرده بودند به دولت بایدن برای ارائه اطلاعات درست در مورد کرونا اعتماد دارند. 

این نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که ۸۱ درصد از دموکرات‌ها به بایدن در مورد کرونا اعتماد دارند. نرخ اعتماد به بایدن در مورد کرونا در میان جمهوری خواهان ۱۱ درصد و در میان مستقل‌ها ۴۲ درصد است. 

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که آمریکا با افزایش موارد ابتلا به سویه دلتای کرونا مواجه است. اگرچه تمهیداتی مانند قرنطینه سال گذشته در آمریکا در نظر گرفته نشده، اما این کشور هنوز به پایان روشنی از همه گیری کرونا نرسیده است. 

آمریکا بیشترین آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در جهان را داراست. 

نظرسنجی "اکسیوس و ایپسوس" همچنین نشان داد که اعتماد مردم به دولت‌های ایالتی نیز در مورد مدیریت کرونا کاهش یافته است. 

۴۹ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که دولت فدرال برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد کرونا اعتماد دارند؛ در حالی که در نظرسنجی دو هفته پیش، این تعداد ۵۴ درصد بود. 

همچنین ۵۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند؛ به دولت‌های ایالتی در خصوص اطلاعات کرونا اعتماد دارند که در نظرسنجی پیشین این تعداد ۵۴ درصد بود. 

علاوه بر این، ۶۴ درصد از مردم به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعتماد دارند که نسبت به آخرین نظرسنجی، نرخ اعتماد مردم ۲ درصد کاهش یافته است. 

به گزارش مشرق، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد. 

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس