بررسی جامع اهداف احتمالی کره شمالی از آزمایش موشکی اخیر

در پی آزمایش موشکی امروز کره شمالی، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی طی فرمانی، دستور بررسی ویژه و جامع آزمایش موشکی امروز پیونگ یانگ را صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از یونهاپ، در پی آزمایش موشکی امروز کره شمالی، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی طی فرمانی، دستور بررسی ویژه و جامع آزمایش موشکی امروز پیونگ یانگ را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در پی ارسال گزارش ویژه شورای امنیت ملی کره جنوبی در خصوص آزمایش موشکی امروز همسایه شمالی این کشور به دفتر «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، تیم ویژه امنیتی این کشور را مأمور رسیدگی به رفتار نظامی اخیر پیونگ یانگ کرد.

لازم به ذکر است، پیشتر فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در ساعات آغازین امروز به وقت محلی در گزارشی اعلام کرده بود که کره شمالی دست کم یک فروند «موشک ناشناس» را به سمت آب‌های دریای ژاپن پرتاب کرده است.

ساعاتی پیش از آنکه رسانه‌ها به نقل از فرمانده ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به سوی آب‌های دریای ژاپن خبر دهند، «کیم سونگ» نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های خصمانه‌ای که کشورش را هدف گرفته، انجام آزمایش تسلیحاتی «حق مسلم» کره شمالی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس