آرایش نظامی ارتش ترکیه و سوریه/ خطر رویارویی افزایش یافت

همزمان با تقویت نیروهای ارتش سوریه در حومه ادلب و حلب، ارتش ترکیه هم ستون نظامی شامل تانک و نفربر از طریق گذرگاه مرزی کفرلوسیون به مناطق جنوب و غرب ادلب اعزام کرد.

به گزارش مشرق، اسکای نیوز در گزارشی از ورود نیروهای جدید ارتش ترکیه به ادلب و خطر رویارویی احتمالی میان دمشق و آنکارا خبر داد.

در این گزارش آمده است: رسانه‌های ترکیه‌ای از اعزام یک ستون نظامی ترکیه‌ای شامل تانک و تجهیزات زرهی به ادلب در خاک سوریه خبر دادند.

پایگاه ترکیه‌ای «احوال» به نقل از منابعی در گروه‌های مخالف سوریه تأکید کرد که این گروه نظامی از گذرگاه مرزی کفرلوسیون به مناطق جنوب و غرب ادلب ازجمله پایگاه نیروهای ترکیه‌ای در روستای بلیون در جبل الزاویه اعزام شده‌اند.

اسکای نیوز گزارش داد: اعزام این نیروها همزمان با درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان وابسته به ترکیه با نیروهای ارتش سوریه در این منطقه و بمباران هوایی روسیه در حومه ادلب و حلب انجام شده است.

این در حالی است که ارتش سوریه در حال تقویت نیروهای خود در این مناطق است و نیروهای ترکیه هم بر شمار نیروهای خود در حومه ادلب افزوده اند.

اسکای نیوز اعلام کرد: بیم درگیری میان نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن از یکسو با ارتش سوریه و متحدانش از سوی دیگر می رود به ویژه پس از اینکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا از دولت سوریه به عنوان خطری برای ترکیه نام برد.

به گزارش اسکای نیوز، دمشق بارها اعلام کرده است که نیروهایش عزم جدی برای آزادسای همه اراضی سوریه از جمله مناطقی که تحت کنترل نیروهای ترکیه است را دارند و نیروهای ترکیه را اشغالگر می داند.

اسکای نیوز آورده است: ترکیه به دنبال توسعه حضور نیروهایش در شمال سوریه و به دنبال تغییر هویت مناطقی تحت اشغالش است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • محمد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    52 28
    خدا لعنت کنه چنگیزو اینارو ار مغولستان اورد بلای جون خاورمیانه شد
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    17 18
    یه درسی به این دولت های نژادپرست همسایه بدید تا بفهمه چه خبره. زیاد زرت و پرت میکنه
  • سعید IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    33 21
    کشور گشائی دولا نژادپرست همسایه تمامی ندارد،گستاخی او در مرزهای شمالی ایران را باید با ادب کردن او در سوریه پاسخ داد،از نان شب واجبتر هست که سوریه را در آزاد سازی تمام اراضی تحت اشغال یاری کنیم.از دولتمردان ایران میخواهم لحظه ای از رصد هوشمندانهاین نژادپرستان غافل نشوند که اگر از سوریه که انشاالله گور او خواهد شد رها شود در شمال ایران با ما وارد جنگ خواهد شد.
  • محمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 16
    تو اذربایجان ترکیه اسرائیل لونه زده کردستان پاره تنه ایرانه این عثمانی ها بودن کردستانو از ایران جدا کرد ایران یزرگ باید حمایت از کوردها انجام بدهد...
    • ایرانی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 4
      انجام می ده با گلوله باران سپاه که دمار از روزگار کردهای تروریست در اقلیمک در اورد زنده باد سپاه اسلام
  • احد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 19
    اسد با کمک حزب الله روی آمریکا و داعش و اسراییل رو کم کرده اگر درگیری پیش بیاددولت های نژاد پرست همسایه رو هم گوشمالی میدادن عالی میشد ،
    • TR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      4 1
      ترکیه حزب الله رو هدف قرار داد ده ها نفر کشته شد شما عوض انتقام میانجی گر فرستادید چطور زورتون به امریکا و اسراییل میرسه اما از ترکیه میترسید جنگ زرگری بیا شما امریکا دیگه افشا شده
  • US ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 16
    دولت های نژاد پرست همسایه خیلی تهاجمی و وحشی شده باید هر چه سریعتر افسارش رو بکشیم و گرنه لگد پرانی میکنه .ایران باید با قدرت از سوریه در مقابل زیاده خواهی این حکومت ها دفاع کنه و درسی فراموش نشدنی به انها که سودای عثمانی گری دارد بدهد
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 4
      موضوع سوریه ربطی به ایران ندارد . ترکیه به عنوان همسایه که 9 میلیون سوری آواره را تحت تکفل دارد و پوتین به عنوان پدر خوانده اسد و سوریه ویران ، دارند بدون حضور ایران مذاکره می کنند . پس بشین و ساکت باش
  • CA ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 11
    تو روز شن کشور دیگه ای رو اشغال میکنند و لشگر کشی انجام میدهند حالا ارتش سوریه اکه به ترقه در کنه رویترز و سی آن آن تو بوغ و کرنا می‌دمند ای داد دولت سوریه چرا با اشغالگری مقابله می‌کنه! بایستی چنان بلایی سر اشغالگر آورد که هیچ موقع فراموش نکنه کار هر مگسی جولان دادن نیست! بایستی چند رژیم نژاد پرست این منطقه رو به خاک سیاه بنشانیم تا ببینند که صهیونیست کاری از دستش بر نمی آید اگر می آمد برای اشرف غنی انجام میداد
  • رسول US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 7
    خداوند متغال بعد اذ شهید سلیمانی منا فقین و دشمنان را سریعتر غربیل و سرند می کدد و کلوخ ها رو می شوند تا بدست نیروهای الهی بدور انداخته شوند.طیب اردوغان هم مثل اسلافش به قعر جهنمی که با دست خویش ساختند فرو خواهد رفت و این سنت بر حق الهی است.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 3
    این اردوغان متوهم فکر می کند که با این کارها می تواند دوباره امپراطوری عثمانی را برپا کند اما هنوز مانده تا طعم شمشیرهای کج عربی را بچشد، همان شمشیرهایی که در جنگ جهانی اوّل امپراطوری عثمانی را در همین دمشق از هم پاشند، ترکیه نمی داند که دارد با دم شیر بازی می کند، هنوز مانده تا از اعراب برای همیشه درسی بگیرد که دیگر با تحریک اخوانی ها و تجاوز به شمال سوریه و گاهی شمال عراق انقدر مشرق عربی را نا امن نکند.
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 5
      عزیزم داری اشتباه می زنی . شمشیر کج مال تورکها بود . کمی سوادت رو ببر بالا در ضمن ترکیه با اعراب نمی جنگند دارد با پوتین و نوکران پوتین می جنگد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس