کد خبر 1277934
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
رولزرویس

در سال ۱۹۱۱، یک رولزرویس سیلور گوست رکورد سرعت خیره‌کننده‌ای را در سفری بین پایتخت انگلستان و اسکاتلند به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، در سال ۱۹۱۱، یک رولزرویس سیلور گوست رکورد سرعت خیره‌کننده‌ای را در سفری بین پایتخت انگلستان و اسکاتلند به ثبت رساند. این سیلور گوست که به‌عنوان یک خودروی آزمایشی سریع طراحی شده بود، مسیر ۱۲۸۶ کیلومتری رفت‌وبرگشت بین لندن تا ادینبورگ را با سرعت میانگین ۳۱.۵ کیلومتر بر ساعت طی کرد. هرچند این عدد امروزه سرعت زیادی به نظر نمی‌رسد اما با توجه به وضعیت جاده‌ها در ۱۱۰ سال پیش، این یک شاهکار خیره‌کننده بود.

سفر دوباره رولزرویس در مسیری خاطره انگیز +عکس

رکورد سیلور گوست

بلافاصله پس از پایان این سفر نیز برای نشان دادن توانایی‌های شگفت‌انگیز این سیلور گوست و همین‌طور اثبات اینکه در آن اصلاحات خاصی انجام نشده، یک آزمایش سرعت ۸۰۰ متری انجام شد و سیلور گوست در آن به سرعت ۱۲۵.۸ کیلومتر بر ساعت رسید. بعداً نیز این خودرو به اولین رولزرویسی تبدیل شد که از سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت یعنی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد. در همین حال، خودرو در طول این آزمایش مصرف سوخت تنها ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را به ثبت رساند.

سفر دوباره رولزرویس در مسیری خاطره انگیز +عکس

سرپرست روابط عمومی رولزرویس «اندرو بال» دراین‌باره می‌گوید:

سیلور گوست بدون شک مشهورترین محصول رولزرویس در تمام دوران است. موفقیت این خودرو در آزمایشات اولیه سرعت، قابلیت اطمینان و استقامت باعث شهرت رولزرویس به‌عنوان بهترین خودروی جهان شد.

حال ۱۱۰ سال پس از آن زمان، همان خودروی رکوردشکن به همراه نُه سیلور گوست دیگر راهی همان سفر از لندن تا ادینبورگ شده‌اند. خودروی پشتیبانی این رولزرویس‌های قدیمی هم یک گوست جدید به رنگ خاکستری است.

سفر دوباره رولزرویس در مسیری خاطره انگیز +عکس

خودروها ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۴ شهریور سفر را آغاز کردن و تا جای ممکن پیش رفتند. در تمام طول مسیر نیز دقیقاً مثل ۱۱۰ سال پیش همه خودروها در بالاترین دنده قرار داشتند. این سفر تاریخی یک روز بعد در دوشنبه ۱۵ شهریور با استقبال باشکوه رولزرویس موتور در ادینبورگ به پایان رسید.

«اندرو بال» در ادامه گفته است:

سیلور گوست جایگاه منحصربه‌فرد و ویژه‌ای در تاریخ برند رولزرویس دارد. تصور اینکه خودرویی هنوز بتواند دقیقاً مثل ۱۱۰ سال پیش کار کند برای بسیاری از ماشین‌ها دشوار است. این خودروی فوق‌العاده ادای احترام قابل‌توجهی برای پیشینیان ما است که آن‌را طراحی و مهندسی کرده و ساخته‌اند.

سفر دوباره رولزرویس در مسیری خاطره انگیز +عکس

منبع: چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 4
    خودرویی فقط برای تفاخر و تجمل اشرافی. لعنت خدا بر سازندگان و خریدارانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس