کد خبر 1277859
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
محصولات دانش بنیان

برای صادرات محصولات ایران‌ساخت ابتدا نیاز کشورها و شرایط صادرات محصول مورد نیاز سنجیده و سپس اقدامات برای این کار انجام می شود.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بازار جهانی به روی محصولات ایران‌ساخت باز است، گفت: اگر این محصولات مبتنی بر استانداردهای جهانی تولید شود و کیفیت آنها بالا باشد قطعا خریداران زیادی در دنیا خواهد داشت. البته برای فروش آنها در سطح بین‌المللی به دنبال شناسایی نیازها و پیدا کردن مقصد درست برای آنها هستیم.

وی افزود: کشورهای هدف صادراتی مان را بر مبنای اینکه کدام محصول و به کجا امکان صادرات دارد، انتخاب می کنیم. به طور مثال آفریقا، کشورهای همسایه، کشورهای اوراسیا و آسیای جنوب شرقی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی ما محسوب می شوند.

به گفته قلعه‌نوی، بازار خوبی برای محصولات ایران‌ساخت وجود دارد؛ اما ورود به این بازار مستلزم شناخت درست بازار و نیازسنجی اصولی آن است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کند این کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق انجام دهد.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به صادرات ۸۰۰ میلیونی شرکت‌ها در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰این عدد حدود ۲ میلیارد دلار باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای توسعه صادرات شرکت‌ها به دیگر کشورها، ایجاد سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری است. ایجاد این سامانه توسعه بازار جهانی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را در پی دارد. برای این کار از همه ظرفیت‌های موجود در کشور بهره می‌گیریم.

قلعه‌نوی همچنین، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار خدمت صادراتی به شرکت‌های متقاضی ارائه شده است. در تلاشیم تا این خدمات را به طیف وسیع‌تری از متقاضیان ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس