سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سعید خطیب زاده نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تعجب از اظهارات علی‌اف، تصریح کرد: حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای‌مان را تحمل نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مطالب بیان شده از سوی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در فضای رسانه‌ای، اظهار داشت: در حالیکه روابط خوب و محترمانه‌ای بین دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات بین دو طرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

بیشتر بخوانید:

بازی در زمین صهیونیست‌ها!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفتگو ها ادامه پیدا کند.

خطیب زاده در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.

* مانور در مناطق مرزی شمال غرب موضوع حاکمیتی است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص مانور انجام شده از سوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌غرب تاکید کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود.

وی افزود: البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و در این رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.

گفتنی است الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به برگزاری رزمایش ایران عنوان کرد که برای ما سوال است که چرا اکنون و چرا در مرز ما چنین رزمایشی صورت می‌گیرد.

علی‌اف همچنین اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: اولین بار نیست کامیون های ایران به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ می روند، این اتفاق در دوره اشغال نیز بارها رخ داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    19 3
    تا وقتی از این حرفا تعجب میکنین و کاری از پیش نمیبرین و سفارت خونه هاشون در ارامش کامله و سفراشون در تهران میخندن و جوک میگن علی و اف و اردوغان فعلا ادامه میدن .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 5
    الهام جوون برو بگو بابات بیاد
  • GB ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 19
    از حکومت گنده گوی هارت و پورت کن منطقه به غیر از این جواب منفعلانه چیز دیگه انتظار نمیرفت. ترکیه و اسرأئیل از تمام نقاط در خلیج فارس، عراق، پاکستان، دریای مازندران، و به زودی هم در افغانستان، ایران رو محاصره کردند ولی‌ این حکومت مثل مترسک داره تماشا میکنه و به فکر یمن، فلسطین هستش!!!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 2
      همین حکومت گنده گو صدام و دهها کشور حامیش رو شکست داد. همین حکومت تو لبنان پوزه اسرائیل رو در سال 2006 به خاک مالید. همین حکومت پوزه عربستان و آمریکارو تو یمن خاکمال کرد. همین حکومت آمریکارو تو عراق ذلیل کرد. همین حکومت با 3000 نفر دهها هزار تروریست داعشی و سازمان میت ترکیه رو تو سوریه به خاک سیاه نشوند. چشمات کم سو شده اینارو نمی بینی و گنده گویی های اردوغان و الهام بدبخت رو می بینی؟
  • GB ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 27
    یاشاسین علیف ..یاشاسین اذربایجان... .
    • باغبان IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 2
      بیچاره!!!! دلم برات میسوزه!!!!
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 1
      چرا این پانترکا از ایران اخراج نمیشن،!؟
    • ص IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 1
      آره فعلآ یاشاسین تا بعد...... اشرف غنی، صدام، قذافی، بن علی،مبارک،...... هن، هللیخدا خوش اولون گوراخ هاراجان خوشلوخدا سیز فعلا فرصت دارین تا چه خواهد.......
  • Fara hare IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 1
    کامنت های ایران‌دوستانه رو نشر بدهید لطفا ...
  • سعید IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 1
    سننون ده آقزوئی سی......م علی افیندا،اشک کوپی اوغلی.در آذربایجان ما یک عده بسیار قلیل بیسواد خود ترک پندار وجود دارد که خود ما دهانشون را خورد میکنیم.این حکومت جعلی باکو هم باید تکلیفش روشن بشه،ما نیاز به جاسوس اسرائیل در مرزهایمان نداریم.به امید آزادی شیعیان آذری از چنگ خاندان دزد علی اف.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس