جانسون برای حل بحران کمبود سوخت از ارتش کمک خواست!

ارتش انگلیس به منظور مقابله با پیامدهای ناشی از کمبود سوخت و جبران فقدان قابل توجه راننده تانکر در این کشور، اعلام آماده باش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، ارتش انگلیس به منظور مقابله با پیامدهای ناشی از کمبود سوخت و جبران فقدان قابل توجه راننده تانکر در این کشور اعلام آماده باش کرد.

بر اساس بیانیه ارتش انگلیس، راننده کامیون‌های نظامی ارتش این کشور به منظور رفع بحران کمبود سوخت و سوخت رسانی به جایگاه‌های بنزین در حال آموزش هستند و این وضعیت از روز یکشنبه حالت جدی تری به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش ارتش انگلیس برای مقابله با بحران کمبود سوخت

گفتنی است که کمبود سوخت در انگلیس منجر به بسته شدن چندین جایگاه سوخت شده است.

گزارش‌ها از صف کشیدن مردم در مقابل پمپ بنزین‌ها و کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت حکایت دارد و از همین رو گفته شده که نخست وزیر انگلیس در حال بررسی استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون‌های حامل بنزین است.

در همین ارتباط، مقامات انگلیس با اعلام اینکه اقدامات اضطراری برای رفع مشکلات ناشی از کمبود سوخت را آغاز کردند، برخی دیگر از جمله «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس نیز احتمال درخواست از ارتش و نیروهای نظامی برای مدیریت مساله کمبود سوخت را رد نکرد.

همچنین انجمن خرده فروشان سوخت در انگلیس اعلام کرده است که ذخایر سوخت بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پمپ بنزین در این کشور به پایان رسیده است. این بحران به دنبال کمبود رانندگان کامیون که به دلیل ابتلاء به کرونا خانه‌نشین شده‌اند، به وجود آمده است.

در همین حال چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اگزون موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک تصریح کردند که بحران اخیر ناشی از افزایش موقت تقاضاها بوده و ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد.

دولت انگلیس همچنین با اعطای ۵ هزار اجازه کار موقت به رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به طور موقت به کار بازگردند. این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، انگلیس با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران پیامدهای ناشی از برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس