کد خبر 1277697
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
ریاض نمایه عربستان نمایه عربستان سعودی

سازمان «عفو بین‌الملل» آزادی شیخ «سلمان عوده» مبلغ وهابی و معارض برجسته سعودی را که از سال ۲۰۱۷ در بازداشت به سر می‌برد، خواستار شد.

به گزارش مشرق، سازمان «عفو بین الملل» از دولت عربستان خواست تا سلمان العوده مبلغ وهابی و معارض سعودی را که از سال ۲۰۱۷ به اتهام «تروریسم و ​​توطئه علیه دولت» بازداشت شده است، آزاد کند.

سازمان مزبور در صفحه توئیتر خود شیخ سلمان العوده  را روحانی اصلاح طلب خواند که از سال ۲۰۱۷ در سلول انفرادی زندانی است و وضعیت سلامتی وی رو به وخامت است. دادگاه تروریسم که مقامات سعودی از آن برای سرکوب صداهای مخالف سوء استفاده می‌کنند، وی را محاکمه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خاورمیانه بدون آمریکا؛ قدرت یا امنیت؟

عفو بین المل تأکید کرد که «شیخ سلمان در معرض خطر اعدام قرار داد، اما دادگاه به تعویق انداختن جلسه صدور حکم ادامه می‌دهد. از ملک سلمان بخواهید او را هم اکنون آزاد کند». این توییت با هشتگ #آزادی_برای سلمان همراه است.

در سپتامبر ۲۰۱۷، مسئولان عربستان سلمان العودة را به اتهام تروریسم و توطئه علیه دولت بازداشت کردند. در این میان درخواست‌هایی از سوی شخصیت‌ها و سازمان‌های بین المللی و اسلامی برای آزادی وی مطرح است، اما مقامات سعودی به این درخواست‌ها توجهی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

همدستی امارات و عربستان با اسرائیل در نقض حقوق بشر +دانلود مستند

هنوز حکمی در خصوص سلمان العوده صادر نشده است، اما «سعود الموجب» دادستان عمومی عربستان و «محمد بن ابراهیم السبیت» معاون وی در دادگاه سعودی ، خواستار اعدام العوده با ۳۷ مورد اتهام شدند.

سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» نیز اعلام کرد که العوده در طول بازداشت در زندان انفرادی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته است.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس