یونیک فاینانس

جمعی از مالباختگان شرکت هرمی «یونیک فایننس» از نهاهای نظارتی و قضایی درخواست کردند برای پیگیری پرونده خود و هشدار به مردم برای نیفتادن در دام شرکت‌های هرمی اقدام کنند.

به گزارش مشرق، جمعی از مالباختگان شرکت هرمی «یونیک فایننس» از نهاهای نظارتی و قضایی درخواست کردند برای پیگیری پرونده خود و هشدار به مردم برای نیفتادن در دام شرکت‌های هرمی اقدام کنند.

این افراد اظهار می‌کنند که تشکیلاتی به نام یونیک فایننس به جذب سرمایه مردم به اسم خرید سهام شرکت‌های بزرگ در بورس‌های جهانی اقدام نموده است. به گفته موسسان این تشکیلات، شرکت یونیک فایننس میلیون‌ها نفر کاربر در ایران، افغانستان، عراق و ترکیه دارد.

بر اساس این اظهارات، مجموعه مذکور در سراسر کشور با آسودگی خیال ریشه دوانده و باعث نابودی خانواده‌های زیادی شده و خواهد شد. این سیستم سرشاخه‌هایی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، خوزستان، قم، همدان و... دارد و ظاهرا برخورد جدی با آنان صورت نگرفته و کماکان دایره قربانیان خود را با آسودگی خیال بزرگ‌تر می‌کنند.

این مالباختگان ضمن انتقاد به عدم برخورد مناسب با این شرکت، از دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی تقاضا دارند برای برگشت سرمایه‌های خود، دستگیری سرکرده‌های این تشکیلات و پایان دادن به کار این سیستم کلاهبرداری که همچنان قربانی می‌گیرد اقدام شود». گفتنی است جمعی از این افراد پیش از این نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بودند: در سیستمی که این شرکت را پیشنهاد دادند نگفتند شرکت هرمی است، به ما گفتند سهام بورس نزدک آمریکا است و می‌توانیم سرمایه در این شرکت بگذاریم. از طریق دوستان و همکاران با این شرکت آشنا شدیم. ما این افراد را می‌شناختیم و به حرفشان اعتماد کردیم. می‌گفتند که ما ماهیانه چندین میلیون درآمد داریم و سود زیادی عایدمان می‌شود و چون به مشکل برخورده بودند بخشی از سرمایه خود را در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند».

به گفته این افراد «یکی از مدیران این مجموعه، به یکی از شبکه‌های تلویزیونی معاند در خارج از کشور هم دعوت شده بود. این شبکه از پشتیبانان این شرکت هرمی بود. آنها می‌گفتند که وضعیت اقتصاد ایران خوب نیست و از پول مردم استفاده می‌کنند». یک مالباخته دیگر هم چنین اظهار می‌کند: «اول نمی‌گویند که هرمی است و باید پول بدهیم، به اسم بازاریاب ما را معرفی می‌کردند و هر فردی که معرفی می‌کردیم از ۲۵ تا ۵ درصد سود می‌دادند. وقتی متوجه شدیم که این یک کلاهبرداری است، می‌خواستیم فعالیتمان را متوقف کنیم ولی به ما گفته شد که بعد از شش ماه می‌توانیم پول خود را دریافت کنیم چون قرارداد ما دو ساله بود. وقتی گفتیم که مدارکی به ما ارائه دهید که نشان دهد ما سهام آن شرکت‌ها را داریم گفتند ۲۵۰ دلار بدهید تا مدارک سهامداری را برای ما بفرستند. تنها سرمایه من طلاهایم بود که به خاطر این شرکت فروختم... زن و شوهرهای بسیاری بودند که آنها هم در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بودند که کارشان به طلاق رسید». روزنامه فرهیختگان هم در گزارشی درباره این شبکه می‌نویسد: «یونیک فایننس مدعی است تمام پولی که شما به این شرکت پرداخت می‌کنید توسط یک مجموعه آمریکایی معتبر به‌نام «گلوبال پورتفولیو منیجمنت» بیمه می‌شود. شرکتی که بنیانگذارانی ایرانی دارد و با هدف جذب سرمایه از ایرانیان تشکیل شده است که تابه‌حال فعالیت آن نتیجه‌ای جز پولشویی و خروج ارز برای ما نداشته است».

بر اساس برآورد این روزنامه، «با احتساب نرخ دلار ۲۷ هزار تا به‌حال برای سرمایه‌گذاری در این شرکت حداقل هشت هزار میلیارد تومان برابر میزان فروش نفت در سال ۹۸ از کشور خارج شده است».

گفتنی است این برآورد حداقلی بوده و ارقام بزرگ‌تری برای میزان خروج پول از کشور از این مسیر عنوان می‌گردد. موضوع بسیار مهم خروج پول در کنار مشکلات اقتصادی و بحران‌های خانوادگی و اجتماعی که گسترش این شبکه برای جامعه در پی دارد، ضرورت اقدام قاطع دستگاه‌های مسئول را دوچندان می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    به هیچ عنوان نباید خسارت این افراد سودجو از بیت المال پرداخت شود. در شرکت هرمی سرمایه گذاری نمی‌کردید!
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    پس مسوولين چه ميكنن؟؟ اينهمه سرمايه رفته ؟
  • جمشید IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    چشم تنگ دنیا دوست را .... اه از طمع اه حرص ...این همه تبلیغ وپیام میدهد این همه هشدار میدهند کر و کور بودید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس