واشنگتن آماده دیدار با رهبر کره شمالی بدون هرگونه پیش شرطی است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای دیدار با رهبر کره شمالی بدون هرگونه پیش شرطی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ایالات متحده آماده است تا بدون هرگونه پیش شرط و برای حل و فصل موضوع مبرم خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، با رهبری کره شمالی دیدار کند.

پورتر همچنین مدعی شد که هدف ایالات متحده از این دیدار خلع کامل هسته‌ای شبه جزیره کره است. وی در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: «ما آماده‌ایم تا با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) بدون پیش شرط دیدار کنیم و همانا امیدواریم که جمهوری دموکراتیک خلق کره به درخواست ما برای ارتباط‌گیری پاسخ مثبت خواهد داد».

این در حالی است که اوایل سپتامبر گذشته، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که پرتاب موشک از سوی کره شمالی را تهدیدی علیه همسایگان این کشور و جامعه بین‌المللی می‌داند و از پیونگ یانگ خواست تا به گفتگوها پیرامون خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

در همین راستا در یک نشست سه جانبه، دیپلمات‌های بلندپایه از ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده پیرامون پاسخ احتمالی به آزمایش‌های موشکی کره شمالی با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. طرف‌های شرکت کننده در این نشست سه جانبه با ادامه همکاری بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از طریق انجامِ همزمان گفتگوها با پیونگ یانگ و تشدید فشار تحریم‌ها بر این کشور موافقت کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    خوب از کره شمالی میترسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس