کمالوندی: آژانس با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه‌ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

به گزارش مشرق، بدنبال انتشار گزارش غیر دقیق مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توضیحاتی توسط سفیر و نماینده دائم کشورمان ارائه شد. همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه‌ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

کمالوندی توضیح داد که آقای گروسی و همکاران ایشان بخوبی می‌دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها)   مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی گردید.

وی گفت درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت. کمالوندی توضیح داد که درج واژه "مشخص شده" در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارتهای حافظه صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان یاد آوری نمود که در دیدار وین  هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربینهای مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام نمود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین‌المللی با پرهیز از موضع گیری های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    22 4
    خودتون باعث پرو شدن آژانس شدین و پشت سر هم اقدام اعتماد ساز انجام دادین و نوشابه باز کردین .
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 1
      هنوز سقوط از ارتفاع شش متر و هشتاد سانت این فرد را متنبه نکرده، سقوط بیشتری لازم و قطعاً در پیش است، سپس همچون همپالکی حرّاف خودش، حضور در فرهنگستان تشت رسواییِ بوم، بیش از این لیاقتی نیست بر این قوم ظلوم ....
    • وطن پرست DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      یکجوری می گن که انگار تاحالا گزارش های آژانس درست بوده. فقط ناله می کنن. متاسفم برای آقای ریسی که این فرد رو ابقا کرده
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      برای رئیسی متاسف نباش باید توضیح بدن تا بهانه نیارن
  • شیردل IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 2
    اگر قلم پای این گروسی رو شکسته بودین الان احتیاج به نامه نوشتن نبود تا از کشور رد اتهام کنین اصلا چه ربطی به این غربیهای وحشی داره که ما چکار میکنیم زبانتان لاله بگین شما برای چی بمب اتم دارین!
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    بر اساس قانون لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، دیگر حق ندارد به تصاویر دوربین‌های نظارتی دسترسی داشته باشد؛ اما متأسفانه امروز شاهد آن بودیم که کارت حافظه‌های قدیمی برداشته و کارت حافظه‌های جدید جایگزین گردید. با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که در اختیار این جاسوسان است، احتمال آن می‌رود که در هنگام اجرای این فرایند اطلاعات کارت‌های حافظه قدیمی را برداشته باشند و کارت‌های حافظه جدید را هم مجهز به فرستنده نموده باشند. لذا بیم آن می‌رود که مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای باشیم. به جای این عملکرد محافظه‌کارانه، لازم است دوربین‌های نظارتی آژانس در اسرع وقت جمع گردد و اجازه حضور به این جاسوسان داده نشود.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    آقایون یکبار برای همیشه بمب اتم را بسازید و در جلوی چشمان دنیا اون رو خنثی کنید تا همه بدانند ایران اگر اراده ساخت داشته باشد کسی جلودارش نیست. آنوقت متوجه کرنش جهان و عقب نشینی آن ها از همه گزافه گویی ها خواهید شد. پدر ملت درآمد زیر بار تحریم اتمی. اگر کاسبی نیست لطفا تمامش کنید.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    فقط نظریه آقای شریعتمداری درباره آژانس یه اسب سرکش هست از آن پیاده بشوید چه حکیمانه پندی
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    پیشرفت در صنعت و علم پله پله و تدریجی و لاینقطع است، معامله بر سر بخشی از آن نفی همه آنست، چیزی برای مذاکره و غمزه مخنثهایی چون صادق زیبا کلام ‌فریدون ها و ظریف و عراقچی ها و مزدوران بهایی در احزاب لیبرال وجود ندارد!
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    وقتیکمالوندی=فوق تخصص در ماله کشی پودر کردن هسته ای ،سرجاشه ویک وزیر روحانی هم میشه رئیس سازمان انرژی اتمی !معلومه طرف مطمئنه همون بازی قبل ادامه داره وتحقیرمون میکنه! ما به تغییر رای دادیم نه با ماندن .......سرجای خودش!
  • siroos IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 1
    بشکن بشکنه بشکن / من نمیشکنم بشکن // روح دیوانگان شاد!
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 0
      روحت شاد siroos
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 0
    بابا جمع کنین این بیانیه دادن رو، تا کی با خفت میخواین با جاسوسخانه آژانس مدارا کنین؟
  • مهدی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    ایران میبایست بخاطر حمله به تاسیسات کرج و حمایت آژانس از ان (محکوم نکردن) و لو دادن محل تاسیسات تمامی دوربین ها را جمع آوری می کرد تا آژانس آن حمله را محکوم کند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    ما باید در ارتباط با غرب ونهادهای به ظاهر بین.المللی بر اساس حقوق حقه ومتقابل برخورد کنیم اگر مبنا قبول زور گویی وقلدری انها باشد مدام انها طلبکار وماباید امتیاز بدهیم اگر اژانس به تکالیفش عمل کرد انها را بپذیرید رابطه اقاونوکر باج دادن وبه هدف نرسیدن است
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    پذیرش حق زور در مقابل قلدرها قربانی کردن حقوق حقه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس