اعلام برائت عشایر عرب عراق از نشست دعوت به سازش در اربیل

عشایر عرب اهل مناطق مورد مناقشه میان دولت بغداد و منطقه کردستان عراق از نشست شخصیت‌های عشایری در اربیل و دعوت آنها به سازش با رژیم صهیونیستی اعلا م برائت کردند.

به گزارش مشرق، عشایر عرب در مناطق مورد مناقشه میان دولت مرکزی فدرال با دولت منطقه کردستان عراق امروز شنبه از نشستی که دیروز جمعه در اربیل برای دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی برگزار شده بود اعلام برائت کرد.

به گزارش روسیا الیوم، «مزاحم الحویت» سخنگوی عشایر عراق در بیانیه‌ای خبری گفت: ما از کنفرانسی که دیروز جمعه در هتل دیوان در استان اربیل برای دعوت به عادی سازی روابط میان بغداد و اسرائیل برگزار شده بود اعلام برائت می‌کنیم.

وی افزود: شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس و در راس آن شیخ وسام الحردان نماینده دور و نزدیک ما نیستند و نماینده عرب‌های سنی و عشایر عرب اصیل عراقی نیستند.

سخنگوی عشایر عراق گفت: ما از دولت فدرال و دولت منطقه کردستان عراق می‌خواهیم با گشودن یک پرونده تحقیق، عوامل ساماندهی این کنفرانس را شناسایی کنند، زیرا این کنفرانس به ملت عراق به طور کل و طائفه اهل تسنن به طور خاص هیچ ربطی ندارد.

منابع عراقی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ نفر در یک نشست با حضور شخصیت‌هایی عشایری که در شهر اربیل برگزار شده است، خواهان عادی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

«وسام الحردان» ‌ رئیس گروه «صحوه العراق» ‌ در نشست مذکور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

تنها چند ساعت پس از بزگراری این نشست، گروه صحوه العراق تأیید اظهارات وسام الحردان یا اعلام پیوستن به آن را رد کرده است.

«احمد ابو ریشه» رئیس کنگره صحوه العراق در بیانیه‌ای، امروز (شنبه)، ضمن اشاره به افرادی که تحت عنوان نام این گروه در نشست مذکور صحبت کرده‌اند، تأکید کرد: ما از اینجا و بر اساس تعهدات اخلاقی و مسئولیت‌مان اعلام می‌کنیم این افراد نماینده کسی نیستند و به آن‌ها اجازه سوءاستفاده از عنوان عشایری یا منطقه‌ای برای صحبت درباره موضعی که آن‌ها خیلی با آن ورود به آن فاصله دارند، داده نمی‌شود».

مقامات، گروه‌ها شخصیت‌های عراقی، برگزاری این نشست را محکوم و بر لزوم مجازات عوامل ساماندهی آن تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 0
    «وسام الحردان» ‌ و امثالش مرگ شون را امضا کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس