اتومبیل

صنعت خودروسازی آلمان شرقی در دوران جنگ سرد با اتومبیل اقتصادی و کوچک ترابانت شناخته می‌شود.

به گزارش مشرق، صنعت خودروسازی آلمان شرقی در دوران جنگ سرد با اتومبیل اقتصادی و کوچک ترابانت شناخته می‌شود. با این وجود ترابانت تنها محصول خودروسازی آلمان شرقی نبوده است. ملکوس Melkus RS ۱۰۰۰ یکی از خودروهای متفاوت صنایع آلمان شرقی است که در سال ۱۹۷۶ به عنوان یک سوپراسپرت معرفی شد.

ایده اصلی این سوپرخودرو توسط هاینز ملکوس پرورش یافت، راننده‌ای با سابقه که دوست داشت تا اتومبیل منحصر به فرد خود را داشته باشد. ملکوس RS ۱۰۰۰ به عنوان تنها محصول وی در درسدن ساخته شد که در آن زمان تحت سلطه آلمان شرقی کمونیستی قرار داشت.

ملکوس RS ۱۰۰۰ براساس شاسی نردبانی و بدنه‌ فایبرگلاس ساخته شده است. ظاهر این خودرو در آن زمان برای مردم آلمان شرقی جدید بود، چرا که صنایع کمونیستی قادر به تولید چنین خودرویی نبودند. ۱۰۱ دستگاه از ملکوس RS ۱۰۰۰ به تولید رسیدند که اکثر آن‌ها به موتور یک لیتری سه سیلندر دوزمانه واتبورگ مجهز بودند. با این وجود یک نمونه از این خودرو با موتور قوی‌تر ۱.۳ لیتری V۶ مخصوص اتومبیل‌های مسابقه در حراجی‌ها مشاهده شده‌ است.

شرکت ملکوس در سال ۱۹۸۶ بسته شد و تا سال ۲۰۰۰ فعالیتی نداشت. در آن سال پسر بنیان‌گذار شرکت تصمیم گرفت تا با جلب نظر اوپل شرکت خانوادگی را خود را مجدداً احیا کند اما در انجام این کار ناموفق بود. پروژه تولید ملکوس RS۲۰۰۰ نیز پس از ناکامی شرکت در جذب سرمایه به تاریخ پیوست.

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

سوپر اسپرت کمونیستی از آلمان شرقی، نگاهی به ملکوس RS۱۰۰۰ +عکس

منبع: خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس