لبنان| «نجیب میقاتی» وارد کاخ ریاست ریاست‌جمهوری شد

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بر حمایت تمام و کمال این کشور از کابینه تازه تشکیل لبنان به ریاست «نجیب میقاتی» و لزوم حل بحران های چندگانه داخلی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا از تکمیل روند تشکیل کابینه در لبنان استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

کابینه نجیب میقاتی از پارلمان لبنان رأی اعتماد گرفت

گفتنی است که حمایت وزارت خارجه روسیه از روند تکمیل کابینه در لبنان روز جمعه و پس از دیدار «میخائیل بوگاندوف» معاون وزیر خارجه روسیه با «تونی فرنجیه» عضو پارلمان لبنان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام شد.

در متن این بیانیه آمده است: «روسیه به طور کامل از اتمام روند تشکیل کابینه لبنان به ریاست نجیب میقاتی حمایت کرده و امیدوار است بحران‌های اقتصادی و اجتماعی این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود».

همچنین تأکید شد: «مسکو از حق تمامیت ارضی و وحدت و صلح در لبنان و حق مردم این کشور در اتخاذ تصمیمات مستقل و بدون دخالت خارجی پشتیبانی می‌کند».

قابل ذکر است که نماینده پارلمان لبنان و معاون وزیر خارجه روسیه در جریان نشست دوجانبه درباره زمینه‌های گسترش روابط میان بیروت و مسکو و آخرین وضعیت داخلی دو کشور سوریه و لبنان گفتگو و رایزنی کردند.

گفتنی است که پیش‌تر میشل عون رئیس جمهور لبنان طی سخنانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: «تهدیدات مداوم اسرائیل علیه لبنان مهمترین دغدغه دولت در این کشور است. آخرین نمونه این تهدیدات، تلاش اسرائیل برای حفاری نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه در مرزهای دریایی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس