کد خبر 1276275
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
بررسی بازدهی ۱۳ عرضه اولیه ۱۴۰۰/ "سپید" با ۱۷۹ درصد رشد در صدر جدول

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۳ مورد عرضه اولیه سهام داشتیم که به عموم مردم فروخته شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه اولیه‌های سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ نماد "فگستر" است که در ۲۲ اردیبهشت ماه با قیمت ۶۱۷ تومان عرضه شد و بعد از گذشت ۵ ماه با رسیدن به قیمت ۱۳۰۰ تومان، بازدهی ۱۱۰ درصدی را داشته است. "فگستر" در بازار دوم فرابورس و در گروه صنعت فلزات اساسی قرار دارد.

وی افزود: عرضه اولیه بعدی متعلق به "فتوسا" با بازدهی ۷۴ درصدی است که در تاریخ ۲۹ اردیبهشت انجام شد. "فتوسا" نیز در بازار دوم فرابورس و جز صنعت فلزات اساسی است. سومین عرضه اولیه امسال نماد "غکورش" در بازار دوم بورس و از صنعت محصولات غذایی است، که ۵ خرداد ماه عرضه شد و بازدهی ۵۰ درصدی را برای سهامداران خود تا به اکنون به همراه داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: عرضه اولیه بعدی مربوط به نماد "ولکار" بود که در ۱۹ خرداد ماه با قیمت ۲۲۰ تومان عرضه شد و حالا با قیمت ۴۱۱ تومان بازدهی ۸۷ درصدی را از خود به نمایش گذاشته است. "ولکار" مربوط به صنعت سایر واسطه گری‌های مالی است و در بازار دوم بورس قرار دارد. "ومدیر" عرضه اولیه بعدی بود که در تاریخ ۲۶ خرداد ماه برای عموم عرضه شد و از روز عرضه تا چهارشنبه آخرین روز معاملاتی ۶۱ درصد بازدهی داشته است.

آسایش در ادامه افزود: ششمین عرضه اولیه سال نماد "لطیف" از صنعت محصولات کاغذی در بازار دوم فرابورس بود که در ۲ تیرماه با قیمت ۳۲۵۰ تومان عرضه شد و حالا ۳۶ درصد بازدهی داشته است. همچنین در ۲۳ تیرماه "سپید" از صنعت زراعت و خدمات وابسته با قیمت ۲۱۰۰ تومان عرضه شد و در روز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی شهریور ماه قیمت ۵۸۵۷ تومان را ثبت کرد تا بازدهی ۱۷۹ درصدی را داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: "وهامون" و "مدیریت" به ترتیب در ۶ و ۲۰ مرداد عرضه شدند هر دو از صنعت سرمایه گذاری‌ها هستند و هر دو تا به اکنون ۱۰۲ درصد بازدهی را برای سهامداران خود ثبت کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: عرضه اولیه بعدی مربوط به "کیمیاتک" است که در ۱۷ شهریور عرضه شده و از عرضه آن هنوز یک ماه نگذشته است. "کیمیاتک" از صنعت محصولات شیمیایی با قیمت ۲۳۰۰ تومان عرضه شد و تا به امروز بازدهی ۵۵ درصدی را داشته است. "فجهان" و "فسبزوار" نیز هر دو از صنعت فلزات اساسی هستند که به ترتیب در ۱۷ و ۲۴ شهریور ماه عرضه شده اند. "فجهان" بازدهی ۲۶ درصدی و "فسبزوار" بازدهی ۲۱ درصدی را تا به اکنون داشته اند.

آسایش در ادامه بیان کرد: آخرین عرضه اولیه این ۶ ماه که به عموم مردم عرضه شد مربوط به نماد "توسن" از صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته است که در بازار اول فرابورس قرار دارد. "توسن" در ۲۴ شهریور و با "فسبزوار" در یک روز عرضه شد و در این چند روز بازدهی ۲۵ درصدی را داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه در آخر گفت: نماد "سپید" که در ۲۳ تیرماه عرضه اولیه شد با ۱۷۹ درصد بالاترین بازدهی را در بین عرضه اولیه‌های که برای عموم مردم در سال ۱۴۰۰ انجام شده، داشته است. در این مدت عرضه اولیه‌های دیگری نیز مانند "حافرین" داشته ایم که به دلیل این که فقط به صندوق‌ها عرضه شدند در لیست حضور ندارند.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس