تک رقمی شدن فوتی‌های کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور؛ شمار بیماران بستری در کرمان به ۴۷۳ مورد رسید

در ادامه روند نزولی کرونا در استان کرمان شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها پس از مدت‌ها به زیر ۵۰۰ مورد رسیده و آمار فوتی‌ها تک رقمی شد.

به گزارش مشرق، از کرمان ، روند نزولی کرونا در پیک پنجم خود در استان کرمان در شرایطی ادامه دارد که شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمان پس از مدت‌ها به زیر 500 بیمار رسیده است؛ آماری که هفته‌های اول تابستان ثبت شده است.

از سوی دیگر آمار فوتی‌های کرونا نیز در شبانه روز گذشته تک رقمی شد و تنها 72 بیمار جدید دیگر در این مدت راهی بیمارستان‌های استان کرمان شدند تا به روایت آمار شاهد بهبود شرایط بیماری در بزرگ‌ترین استان کشور باشیم.

آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی نرم افزار ماسک نیز مؤید این موضوع است که افزایش روند واکسیناسیون در کشور آهنگ شتابان کرونا را کاهشی کرده است.

به گزارش تسنیم از 23 شهرستان استان کرمان، 14 شهرستان در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان به 473 مورد رسید

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه سیر نزولی کرونا در این پیک تندتر از پیک‌های قبل است اظهار داشت:  دانست و اظهار کرد: زمانی که حدود 70 درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شود، دیگر درگیر اپیدمی‌های بزرگ نمی شویم .

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 473 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 289 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 25 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 53 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 33 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 73 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 72 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 39 هزار و 84 مورد رسیده است.

وی به فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 664 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 226 هزار و 743 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 568 هزار و 465 مورد است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بالای 18 استان را حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر شامل می‌شود افزود: تاکنون 56 درصد جمعیت واجد شرایط استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا آبان ماه 60 درصد جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که تا پایان مهرماه واکسیناسیون دانش آموزان گروه هدف را انجام دهیم گفت: متاسفانه هنوز تعدادی از معلمین و اولیا برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

وی از افزایش ساعات کار و مراکز واکسیناسیون کرونا در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی از یک ماه قبل در استان آغاز شده است.

خانواده‌ها برای تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان همکاری کنند

ماشاالله میرزاحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه نوبت اول واکسیناسیون دانش آموزان برای متولدین 82تا 83 در حال انجام است اظهار داشت: واکسیناسیون گروه‌های بعدی مجدداً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی از احتمال واکسیناسیون بخشی از دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان سنین 12 تا 18 سال اطمینان‌دهی زیادی به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از خانواده‌ها تقاضا کرد در این زمینه واکسیناسیون دانش آموزان همکاری کنند تا این روند با سرعت بیشتری انجام شود افزود: بتوانیم هر چه زودتر بتوانیم وارد واکسیناسیون گروه‌های بعدی شویم.

وی با بیان اینکه آموزش مدارس به صورت مجازی از روز شنبه سوم مهرماه آغاز می‌شود و در مدارس با جمعیت دانش آموزی کمتر از 15 نفر و مدارس روستایی و عشایری آموزش حضوری خواهد بود گفت: در مدارس بزرگ و پر تراکم تا پایان مهرماه، آموزش به صورت مجازی است.

میرزاحسینی ادامه داد: از پایان مهرماه و در نیمه اول آبان ماه نیز به صورت نوبت‌بندی و برنامه‌ریزی شده، شاهد فعالیت حضوری مدارس خواهیم بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    15 1
    خدارا هزاران مرتبه شاکریم امیدواریم که بزودی زود تمام تخت های بیمارستان ها خالی وفوتی ها به صفر برسد،خداوند تمام رفتگان کرونایی رادراین ماه عزیزبیامرزد،روحشان شادوجایگاه شان دربهشت برین وآرزوی صبربرای خانواده های عزیزشان-
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 0
    انشالله مردم و دولت در بازگشایی کمال احتیاط را داشته باشند و عجله ای نکنند‌
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      3 1
      اصلش ان شاءالله است
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 7
    فایزر بزنید تا کرونا نگیرید
  • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 1
    سلام .هر کس به هر دلیل در ورودواکسن کارشکنی یا کوتاهی کرده بایدبه جرم قتل عمد محاکمه ومجازات شود
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 1
    خداوندا به حق اباعبدالله الحسین علیه السلام ریشه کرونا رو بخشکان و تمام بیماران کرونایی رو شفا عنایت بفرما الهی امین
    • ع. ع. IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      امسال اربعين با عظمت بى نظير در سى سال اخير كه بياد دارم بر پا شد حالا نوبت امام است كه حاجت ها را براورده كند. ميگويند كرونا هم مثل ابله تيفوس تيفوئيد مالاريا تب مالت عمرى دارد ٩٩ درصد نابود ميشود چيزى حدود ١ درصد در جهان باقى ميماند.. خدا كند تا پايان ماه صفر اين اتفاق بيافتد.
    • كويرى IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      همينطوره باصطلاح عملى ميگويند ويروس نسل اش منقرض خواهد شد البته دير يا زود هم گفتند. ولى انسان ها ( دانشمندان در اين رشته ) بايد تلاش بكنند و راه هاى مبارزه را پيدا كنند كه اين اتفاق زودتر بيافتد و زياد طول نكشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس