سیم برق چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم ها جزء متریال های پرکاربردی هستند که امروزه در موارد مختلف همانند ساختمانهای اداری و تجاری، ماشین‌آلات صنعتی، سیستمهای مختلف و غیره استفاده می شوند و می توان گفت در صنعت برق یکی از مواردی که بسیار مهم و پر کاربرد است سیم برق می باشد. سیم به یک یا چند رشته فلزی گفته می شود که در بیشتر موارد از جنس فلز مس تشکیل شده‌اند و به واسطه یک غلاف پلاستیکی به عنوان عایق محافظ می‌شوند و به آنها سیم می گویند.

تهران برق بهترین ارائه دهنده خدمات در زمینه سیم وکابل و اینورتر

سیم برق این وظیفه را دارد که جریان الکتریکی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال بدهد. این انتقال انرژی به واسطه بخش درونی با عنوان هادی مثل دیگر محصولات مشابه صورت می پذیرد پس در سیم برق وظیفه انتقال جریان برق توسط بخش هادی انجام میگیرد. عایق ها در اینجا وظیفه دارند تا موجب عدم هدایت برق بر روی هادی گردند و در واقع این لایه هایی از پلیمر مانع از هدایت جریان برق می شوند. یک سیم برق دارای دو قسمت با عنوان هادی سیم برق و عایق (غلاف) یا روکش سیم برق می باشد. مثلا برای اینکه در یک ساختمان از سیم برق استفاده گردد اصولا 3 مدل هادی از جمله هادی فاز، هادی نول یا نوترال، هادی سیستم حفاظتی یا زمین یا ارت وجود داشته است.

به صورت کلی می توانیم بگوییم در صنعت برق از نظر ساختار تولید و نوع هادی که در سیم برق به کار رفته آنها در دسته بندی هایی از جمله سیم برق یا هادی تک رشته یا سیم برق مفتولی، سیم برق یا هادی چند رشته قابل انعطاف و سیم برق افشان، سیم برق یا هادی چند رشته تابیده منظم یا سیم برق نیمه افشان قرار می گیرند.

اینورتر چیست و چگونه تعمیر اینورتر انجام می گردد؟

تهران برق بهترین ارائه دهنده خدمات در زمینه سیم وکابل و اینورتر

اینورتر به عنوان یکی از قطعات مهم الکترونیکی محسوب می‌شود که خصوصیت های خاص خود را داشته و سازه کار ویژه‌ای دارد و اگر به هر دلیلی شما به تعمیر اینورتر نیاز پیدا کنید حتماً باید از تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید. به معنای ساده اینورتر یک معکوس کننده بوده است و به مبدل های جریان مستقیم و متناوب گفته می شود.

زمانی که جریان مستقیم DC به جریان متناوب  ACتبدیل می شود اتفاقی که رخ می‌دهد این گونه است که این جریان متناسب با دستگاههای خواهد شد که به منظور کارکردشان به جریان متناوب نیازمند می‌باشند پس اهمیت تعمیر اینورتر با این جمله مشخص میشود.

با وجود اینکه در بیشتر مدارات داخلی وسایل الکتریکی کوچک توان DC کاربرد داشته است اما در بیشتر وسایل الکتریکی خانگی ورودی اصلی برق AC  شهری می باشد. به همین جهت برای اینکه به صورت بهینه توان DC به AC تغییر پیدا کند از اینورتر استفاده می شود. اینورتر قادر است توان الکتریکی را از یک فرم به فرم دیگر تبدیل نماید و این دستگاه استاتیک به خودی خود قادر به تولید توان نخواهد بود که اینگونه می گوییم این مولد نیست و یک مبدل محسوب می شود. گاهی به دلایل مختلف مشکلاتی برای آن به وجود می‌آید که تعمیر اینورتر نیاز بوده است.  

اینورترها از لحاظ شکل موج خروجی به دسته بندی های از قبیل اینورترهای موج مربعی، اینورترهای سینوسی و اینورترهای شبه سینوسی یا اینورترهای سینوسی اصلاح شده تقسیم بندی می گردند و با توجه به نوع بار می توانند اینورترهای AC به صورت تک فاز یا سه فاز باشند.

در تعمیر اینورتر معمولا مشکلات عمومی مطرح می شود که شامل موارد زیر می باشد:

· خاموش بودن صفحه نمایش

· سوختن فیوزهای برق ورودی

· در تعمیر اینورتر دیده می شود که اینورتر راه اندازی نمیشود

· اینورتر راه اندازی می شود اما نمیتواند عملی را انجام بدهد

رایج ترین مشکلی که از نظر متخصصان تعمیر اینورتر وجود دارد این است که افراد اقدام به مطالعه برچسب بر روی درایو نمی کند و از میزان ولتاژ مورد نیاز مطلع نمی گردند و این کار سبب می شود تا پل دیود با اتصال به ولتاژ نامناسب از بین برود و همچنین موجب نابودی برخی از محافظ های درونی نیز می گردد. البته به جز این مورد در تعمیر اینورتر مشکل مرتبط با خازن ها یا کندانسورها نیز مطرح می شود و پس از آن حرارت بالا نیز سبب بروز مشکلاتی برای اینورتر شده و در نهایت به تعمیر اینورتر نیاز خواهد بود.

خرید تجهیزات برقی از بهترین فروشگاه اینترنتی

تهران برق یکی از فروشگاه های بزرگ اینترنتی می باشد که شما می توانید هرگونه وسایل و تجهیزات روشنایی و برق صنعتی را از آن خریداری کنید. در تهران برق انواع لامپ، انواع کلیدها، سیم و کابل، چراغ روشنایی، قطعات جانبی ،کنتاکتورها، اینورتر و.... برای فروش به نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت برای مشتریان عزیز آماده شده است.

تهران برق با سابقه بیش از ۱۵ سال در حوزه فروش تجهیزات روشنایی و برق صنعتی توانسته است همواره محصولاتی را به مشتریان خود عرضه نماید که از هر جهت دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشند و مشتری بتواند با خیال آسوده از این محصولات استفاده نماید چرا که کوچکترین مشکلی در خصوص تجهیزات برقی می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای افراد به وجود بیاورد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس